שר התמ"ת בן אליעזר: "נטפל בשיעור הילדים העניים בישראל"

כך אמר שר התמ"ת בנימים פואד בן אליעזר במושב שעוסק בעלות מול תועלות בהצטרפות ל-OECD ■ עוד אמר: התמ"ת שם לו למטרה להיכלל בקבוצת 15 המדינות המובילות ברמת התוצר לנפש, אני מקווה בתוך עשור

במושב שעוסק בבחינת התועלת מול העלות בהצטרפות ל-oecd בכנס הרצליה, אמר בפתח הדברים שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, כי "ישראל מגיעה למעמד בזכות, לא בחסד. הביצועים הכלכליים של המשק הישראלי בשנים האחרונות והאופן בו צלחנו את המשבר הכלכלי העולמי ללא ספק מציבים אותנו במקום מכובד ברשימה הכלכלית או ברשימת המדינות הכלכליות המפותחות".

השר הוסיף, כי "בשנים האחרונות הציגה ישראל נתונים שמעידים על קפיצת המדרגה שעברה הכלכלה הישראלית: הצמיחה בישראל השנה תהיה אמנם צנועה בחצי אחוז אבל נתון זה טוב לאין שיעור ממוצע הצמיחה השלילי ב-OECD שעומד על מינוס 3.5%. יחס התוצר לנפש בישראל עומד על 27.5 אלף דולר במונחי כוח קנייה - גבוה משמונה מדינות החברות ב-OECD. כשיתפרסמו נתוני הדוח ונתוני הצמיחה של 2009 יש לישראל סיכוי לעבור עוד מדינה אחת בארגון".

"יחס החוב תוצר במדינה הוא 78% - עומד בממוצע ה-OECD ונמך מהאמריקני, האנגלי והיפני. הגירעון ב-2009 הוא 5.2% וזאת לעומת יותר מ-10% בארה"ב ובאגנליה. האבטלה בישראל היא 7.4% ובמגמת ירידה. לעומת ארה"ב והאיחוד האירופי עם אבטלה של 10%. השקעות במו"פ בישראל הן 4.9% מהתמ"ג. גבוה משמעותית מהממוצע ב-OECD 2.3% ומהממוצע באיחוד האירופי 1.8%", אמר.

בן אליעזר הוסיף, כי ישראל מדורגת בין הראשונות בעולם בפרמטרים כגון השקעות הון סיכון, חדשנות ומספר פטנטים לנפש. "אנחנו במקום ראשון בעולם במספר מהנדסים לנפש ובגיוס הון להיי-טק. ישראל היא המדינה השנייה בעולם אחרי ארה"ב במספר החברות הנסחרות בנאסד"ק, ושנייה בעולם בחברות סטארט אפ. אין ספק שהנתונים מצביעים על כך שישראל שייכת למדינות המפותחות. ומעמדה של ישראל כיצואנית מובילה בתחומי התעשייה המתקדמת רק מחזקת עובדה זו. ממסעותי בעולם אני מקבל מסרים של כמיהה חזקה לטכנולוגיות ישראליות בחקלאות, מים, אנרגיה חלופית, ציוד רפואי, ביטחון פנים - וזו עדות חיה לכך שישראל תופסת את מקומה בתחומים האלה בשורה הראשונה".

"אנחנו רואים בהצטרפות ל-OECD נדבך חשוב בהשגת יעד זה. אנחנו פועלים במרץ ובמאמץ להשלמת הנדרש לשם ההצטרפות לארגון. ראשי ה-OECD הצביעו על נקודות לשיפור בתחומים החברתיים והתמ"ת פעל לאמץ את ההמלצות לדו"ח מתוך גישה מקצועית. כבר בימים אלה החל המשרד בגיבוש מדיניות שתביא בעצם ליישום המלצות הדו"ח. ההצטרפות ל-OECD אינה רק לשם היוקרה. למהלך השלכות פרקטיות כמו החברות בועידת ההשקעות הזרות. ההצטרפות לארגון משפיעה על מעמדה של ישראל בין העמים".

לסיכום, אמר בן אליעזר, כי "ניתן לראות בכך אפילו מבחן בגרות שצלחנו ונצטרך ללמוד ולשנות דפוסי החשיבה העצמית שלנו ממדינה מתפתחת למדינה מפותחת ומובילה. כך גם העולם אני מניח ישפוט אותנו. ישראל תיאלץ לנהוג בהתאם לנורמות המקובלות במדינות המפותחות בעולם כגון מחויבות לשיפור השירות והמנהל הציבורי על כל דרגיו. החל מהליך בניית תקציב דרך קבלת החלטות בשקיפות ושיפור השירות לאזרח. נפעל גם לצמצם את אי השיוויון בהכנסות והורדת שיעור העוני. חשוב שנטפל בשיעור הילדים העניים שהוא כמעט פי 3 מהממוצע בארגון".