בכיר מצרי: "עסקת שליט נכשלה בגלל חיסול אל-מבחוח בדובאי"

מה הסיבה האמיתית מאחורי כשלון המגעים לשחרורו של גלעד שליט? במצרים מאשרים הערב כי דווקא חיסולו של מחמוד אל-מבחוח, בכיר הארגון בדובאי בשבוע שעבר, הוא שגרם לכישלון המגעים ■ "שבה המתיחות בין שני הצדדים", אישר הגורם המצרי

האם התעקשות החמאס על תנאיו בעסקת שליט הן שגרמו לכשלון השיחות, או שמא גורם אחר? במצרים קושרים דווקא את חיסולו של בכיר חמאס בדובאי בשבוע שעבר לכישלון המגעים בעסקה. "חיסולו של מחמוד אל-מבחוח גרם לקיפאון במגעים בעסקת השבויים בין ישראל לחמאס", אומר הערב מקור מצרי בכיר.

לדבריו, חיסולו של אל-מבחוח והאשמות החמאס את ישראל בהוצאתו לפועל "פוגעים במאמצים המושקעים להשלמת העסקה ולחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים". הוא הדגיש כי בחמאס זועמים על המוסד ובטוחים מעל לכל ספק כי הוא זה שעומד מאחורי החיסול. "האירוע הוא שעומד מאחורי הפסקת המגעים", הוא אמר והוסיף: "שבה המתיחות בין שני הצדדים".

נתניהו: "אם חמאס רוצה עסקה - תהיה עסקה"

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר הבוקר כי המגעים אכן הופסקו ונמצאים במצב של קיפאון מוחלט. בראיון לרשת הטלוויזיה הבריטית ה-BBC אמר א-זהאר כי "אחרי התערבות של נתניהו בעצמו, היה עיכוב גדול במגעים, לכן הכול כעת עצר. אין תיווך מצרי ולא שום תיווך אחר".

בתוך כך, שב הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש כי המפתח להצלחת העסקה מצוי דווקא בעזה. "אם החמאס רוצה בעסקה לשחרורו של שליט - היא תהיה, ואם הוא לא רוצה בעסקה, היא לא תהיה. ההחלטה היא בידיו", אמר נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם עמיתו האיטלקי סילביו ברלוסקוני.