תוצאות מביכות להנפקת אלון גז: רק 9 בקשות ב-280 אלף שקל

חברת חיפושי הגז החדשה של קבוצת אלון ביקשה לגייס 30.8 מיליון שקל ■ עם זאת, ההנפקה הייתה מובטחת בחיתום ולכן החתמים, אשר חתומים על כישלונה, ירכשו את כל המניות המוצעות בה

חברת חיפושי הגז החדשה של קבוצת אלון מתחילה את דרכה הציבורית בצורה מקרטעת למדיי: החברה, שמחזיקה ב-3.8% ממאגר הגז תמר ביקשה לגייס 30.8 מיליון שקל מהציבור לפי שווי מינימלי של 760 מיליון שקל, אולם במסגרת ההנפקה, שנערכה ללא מכרז מוסדי, התקבלו תשע הזמנות בלבד, בהיקף כספי כולל של 280 אלף שקל. עם זאת, ההנפקה הייתה מובטחת בחיתום ולכן חתמי ההנפקה, אשר חתומים על כישלונה, ירכשו את כל המניות המוצעות בה, כך שהחברה החדשה תקבל את הסכום אותה רצתה לגייס.

את ההנפקה הובילה פועלים אי.בי.אי חיתום, כאשר חתמי המשנה הינם רוסאריו שירותי חיתום, מיטב הנפקות וברק קפיטל חיתום. כתוצאה מהפעלת הסכם החיתום, תיאלץ פועלים אי.בי.אי לרכוש מניות של אלון חיפושי גז בהיקף של 22.1 מיליון שקל, וכל אחד מחתמי המשנה ייאלץ לרכוש מניות בהיקף של 2.8 מיליון שקל.

מוקדם יותר השבוע, המליץ מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, יובל בן זאב, שלא להיכנס להנפקת החברה, תוך שהוא כותב כי מבנה ההנפקה מעורר שאלות: "ההנפקה לא כוללת מכרז מקדים למשקיעים מוסדיים, והיא מופנית ישירות לציבור. עד כאן אין לנו בעיה, אלא שהוצאות ההנפקה צפויות להסתכם בכ-6 מיליון שקל (19% מהגיוס), כאשר מרכזי ההנפקה יקבלו תמורה של 2.6% משווי ההצעה. כך יוצא שהעמלות בהנפקה מגיעות לכ-16%, ומבנה הנפקה כזה לא היה עובר בשלום מכרז מוסדי". מלבד זאת, הצביע בן זאב על חסרונות נוספים בהנפקה, בהם השווי לפיו מונפקת החברה וכן מחלוקת עתידית שעלולה להיווצר בנושא תמלוגים, כמו גם שיקולי מס בעקבות הנפקת הפעילות כחברה, ולא כשותפות חיפושים.

ביום ראשון הקרובה יום היום הקובע לחלוקת מניות אלון חיפושי גז למשקיעי דור-אלון, וייתכן שלאחר שיחל המסחר במניות אלון חיפושי גז יופעל לחץ על המניה עקב מכירת מניות החתמים בשוק, אם כי ייתכן וינסו להציע את המניות לגורמים אחרים בשוק ויבצעו עסקה מחוץ לבורסה.