ליצמן מאשים: "המכרז להקמת ביה"ח באשדוד תפור ע"י האוצר"

ליצמן הדגיש כי אין לו מידע על כך שהאוצר מעדיף מתמודדת מסוימת במכרז, אך ציין כי ישנה התנהלות בעייתית של ועדת המכרזים

"יש לי חשש שהמכרז להקמת בית החולים באשדוד תפור על ידי משרד האוצר", כך האשים היום (ג') סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת. ליצמן הדגיש כי אין לו מידע על כך שהאוצר מעדיף מתמודדת מסוימת במכרז, אך ציין כי ישנה התנהלות בעייתית של ועדת המכרזים. כך למשל, ליצמן כלל לא ידע על הכוונה להגדיל את המענקים לטובת היזם שייבחר במכרז, או על כך שהוחלט לדחות את מועד הגשת ההצעות במכרז, בשל הגדלת המענקים.

ליצמן הקפיד לומר שמשרד הבריאות מרגיש שהוא אינו מחובר לדיונים סביב המכרז, אולם יש לציין כי ועדת המכרזים דווקא משותפת לשני המשרדים - הבריאות והאוצר. על פניו, נראה כי ליצמן קובל על כך שהוא עצמו זה שממודר מהדיונים, ולא המשרד כולו. עם זאת, גם הציבור צריך להיות מוטרד היום ולא רק ליצמן: ההחלטה לדחות את מועד הגשת ההצעות במכרז התקבלה מבלי ליידע על כך את הציבור, וזאת בניגוד למקובל במכרזים ציבוריים ורגישים מסוג זה.

לא מן הנמנע כי הרגישות של ליצמן בנושא המכרז נובעת בין היתר בשל קרבתו לחסידות גור, שעומדת מאחורי עמותת "רפואה וישועה" - אחת המתמודדות הראשיות במכרז להקמת בית החולים. רפואה וישועה מתמודדת בקבוצה משותפת לצד אסותא שבבעלות מכבי, וחברת אלקטרה נדל"ן. מול קבוצה זו מתמודדת קבוצה המשותפת לאפריקה ישראל, דניה סיבוס וחברת מיזמים רפואיים. גם שירותי בריאות כללית התמודדה תחילה במכרז, אולם כפי שפורסם ב"גלובס", היא החליטה לפרוש בשל שינוי חשיבה האסטרטגית שהוביל המנכ"ל, אלי דפס.

ממשרד האוצר נמסר:" האשמת ועדת המכרזים הבין משרדית להקמת בית החולים באשדוד "בתפירת המכרז" הינה האשמה מופרכת וחסרת כל בסיס מקצועי או ענייני. ועדת המכרזים פרסמה מכרז פומבי להקמתו והפעלתו של בית החולים באשדוד שכלל שלב מיון מוקדם, אותו עברו שלוש קבוצות, ושלב המכרז ביניהן. מדובר באחד מהמכרזים המורכבים ביותר שפורסמו בשנים האחרונות הכולל את הקמתו של בית החולים, תפעולו המקצועי, גיוס כוח אדם , גיוס מקורות מימון ועוד. בוועדת המכרזים שותפים כל המשרדים הרלוונטים ובהם נציגים בכירים במשרד הבריאות. המכרז להקמתו של בית החולים באשדוד נמשך כמתוכנן, והמועד האחרון להגשת הצעות נקבע לסוף חודש אפריל".