בקרוב ניתן יהיה לקבל מענק לידה גם ללא אשפוז בבית חולים

הכי טוב בבית? כ-800 נשים ילדו בשנת 2009 בביתן, והמגמה הולכת וגוברת ■ המענק לילד ראשון עומד על 1,615 שקל; עבור תאומים 8,047 שקל ועבור שלישייה 12,111 שקל

בשורה לנשים שמעדיפות לידה מחוץ לכותלי בית החולים: המוסד לביטוח לאומי הודיע היום (ה') כי בכוונתו להביא לשינוי החוק הקיים, שיאפשר בקרוב גם לנשים שיולדות בביתם, לקבל מענק לידה.

על פי המצב הקיים, אישה שאינה יולדת בבית חולים אינה זכאית למענק לידה, אלא אם היא מתאשפזת בבית החולים תוך 24 שעות. הרציונל מאחורי הגישה הזו הוא לתמרץ לידות בבתי חולים, כדי לשמור טוב יותר לכאורה על הילוד ועל היולדת. אישה שביקשה עד היום ללדת בביתה ובכל זאת לקבל את המענק, חויבה להתאשפז בבי"ח בתוך 24 שעות מרגע הלידה.

על פי הצעת המוסד לביטוח לאומי, נשים תוכלנה ללדת בבית, ובתוך 36 שעות הן תחויבנה להיבדק על ידי רופא בבי"ח - אך ללא צורך באשפוז.

לדברי מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, תיקון החוק ישמור על האיזון בין החירות של האישה ללדת כרצונה לבין חובת המדינה לשמור על בריאות הציבור. בביטוח הלאומי מציינים כי בשנת 2009 כ-800 נשים ילדו בביתן, כאשר בשנים האחרונות נרשמת מגמה הולכת וגוברת בעניין. מינהלת הביטוח הלאומי ומועצת המוסד כבר אישרו את המהלך, ובימים האחרונים הופץ תזכיר חוק בעניין.

גובה מענק הלידה לילד ראשון עומד כיום על 1,615 שקל, עבור ילד שני מדובר ב-725 שקל, ועבור ילד שלישי ואילך מדובר ב-484 שקל. עבור לידת תיאומים מענק הלידה מזנק לכדי 8,047 שקל, ואילו לידת שלישייה מזכה ב-12,111 שקל.