עובדים בשני מפעלים נוספים של כי"ל יקבלו מענקים במיליונים

אחרי עובדי הברום, עובדי מפעלי ים המלח יקבלו כ-56 אלף שקל כל אחד ■ ל"גלובס" נודע כי גם עובדי מפעל רותם אמפרט זכו למענקים, למרות הרווחיות הנמוכה של המפעל

שבוע אחרי שפרסמנו כי עובדי מפעלי הברום והפריקלאס של קבוצת כי"ל יקבלו מענק של כ-10 אלף שקל בממוצע, הסכימה הנהלת מפעלי ים המלח (גם היא מקבוצת כי"ל) להעניק לעובדיה מענק בשווי כולל של 85 מיליון שקל.

אם לוקחים בחשבון שבמפעלים מועסקים 1,500 עובדים, הרי שכל עובד אמור לקבל בממוצע 56.6 אלף שקל. בפועל, ההנהלה וועד העובדים הסכימו כי המענק יינתן לכל עובד באופן דיפרנציאלי, על פי מפתח של ותק וביצועים. כלומר, לפחות בתיאוריה, עובד אחד יכול לקבל 30 אלף שקל, ועובד אחר 70 אלף שקל. עוד הוסכם כי ההנהלה תעמיד לרשות העובדים סכום כולל של כ-17 מיליון שקל, לטובת טיולים בארץ ובחו"ל ולטובת פעילויות רווחה שונות. על ההסכם חתם מטעם העובדים יו"ר הוועד הוותיק, ארמונד לנקרי.

ל"גלובס" נודע כי גם עובדי מפעל רותם אמפרט של קבוצת כי"ל, זכו כבר בשבוע שעבר להסכם המבטיח להם מענקים. בגלל הרווחיות הנמוכה של המפעל בשנת 2009, הוסכם כי העובדים יקבלו מענק "צנוע" יחסית, של כ-8 אלף שקל. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ראשי הוועדים של רותם אמפרט ושל מפעלי ים המלח, נפגשו בשבוע שעבר עם מנכ"ל קבוצת כי"ל, עקיבא מוזס, ודרשו ממנו כי העובדים בקבוצה ייהנו מהרווחים כפי שמנהליה הבכירים נהנים.

כזכור, הוועדים בקבוצת כי"ל פתחו במאבק לפני כחודשיים, לאחר שהנהלת כי"ל פרסמה כי בכוונתה לחלק אופציות למנהליה הבכירים בשווי כולל של 203 מיליון שקל. בעת חשיפת דבר הפגישה הערכנו כי המענקים להם זכו עובדי מפעלי הברום והפריקלאס יגרמו ל"אפקט דומינו" בכל מפעלי קבוצת כי"ל, וכאמור כך אכן קרה. העובדים, צריך לומר, הוכיחו להנהלת כי"ל כי מעתה חלוקת בונוסים ואופציות למנהלים הבכירים, תחייב חלוקה דומה, גם אם לא שווה, ליתר העובדים.