פימקו: "דרוש נס כדי לשמור על צמיחה במדינות המפותחות"

סקוט מאת'ר, המנהל הראשי של תחום ניהול התיקים הגלובלי בפימקו: "הפעולות שתנקוט אירופה להצלת יוון אינן אפקטיביות" ■ ממליץ להעביר נכסים להשקעה באסיה ובמדינות מתפתחות

"הפעולות שתנקוט אירופה להצלת יוון לא יהיו אפקטיביות לתיקון בעיות החוב של המדינה, ודירוג החוב של בריטניה עלול לרדת במהלך השנה", כך העריך היום (ה') סקוט מאת'ר, המנהל הראשי של תחום ניהול התיקים הגלובלי של קרן פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם אשר נותנת "משקל חסר" להשקעה באג"ח מדינה ל-10 שנים של בריטניה, ארה"ב והאיחוד האירופי. "דרוש נס במהלך ששת החודשים הבאים על מנת לשמור על צמיחה במדינות המפותחות" אמר מאת'ר.

פימקו הזהירו זה לא מכבר את המשקיעים מלהשקיע במדינות מפותחות כדוגמת בריטניה אשר סובלת מעול חובות כבדים, והמליצו במקום זאת להעביר נכסים להשקעה באסיה ובמדינות מתפתחות.

האמון ביוון כלווה התערער באופן קשה בשל חוב בסך 300 מיליארד אירו (כ-405 מיליארד דולר) אשר גדול מסך התוצר השנתי של המדינה המסתכם בכ-240 מיליארד אירו. בין אפריל לסוף מאי נדרשת יוון לשלם חובות בעבור מחזיקי האג"ח שלה בהיקף של כ-23 מיליארד אירו,סכום השווה לכ-10% מסך התמ"ג.

בשבוע שעבר הסכימו מנהיגי מדינות האיחוד האירופי על רשת ביטחון משותפת עם קרן המטבע הבינלאומית לשם הקלה על משבר החוב היווני, ובנסיון לבנות את האמון באירו, אשר איבד מתחילת השנה כ-5.5% כנגד הדולר. מאת'ר מציין כי הממשלות האירופיות לא אמרו ציינו כמה כסף הן הולכות להעביר ליוון.

בחודש שעבר אמרו בפימקו כי הם ממשיכים להיות שליליים ביחס לאגרות החוב של ממשלת בריטניה (גילטס) בשל היקף החוב שתצטרך המדינה להנפיק בעתיד, מה שעלול להוביל לאינפלציה ולפיחות בליש"ט. חובות השיא בהן שרויה בריטניה הגבירו את החששות בקרב המשקיעים ואלו עוד גברו כאשר סוכנות דירוג האשראי S&P הכניסה את דירוג החוב המקסימלי של בריטניה , טריפל A לרשימת מעקב עם השלכות שליליות.