אולמרט: אם יפנו אליי, אשתף פעולה

ממקום חופשתו במדריד מבהיר רה"מ לשעבר כי אין לו קשר לפרשת הולילנד וכי המשטרה והפרקליטות לא ביקשו ממנו עדיין להיחקר: "מעולם לא לקחתי שוחד בימי חיי"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שב ומצהיר כי מעולם לא קיבל שוחד. בראיונות שהעניק לכמה כלי תקשורת בסוף השבוע, ממקום חופשתו במדריד, אמר אולמרט בהתייחס לחשדות נגדו בפרשת הולילנד כי "מנסים לרמוז לגביי דברים שאינם נכונים. מעולם לא לקחתי שוחד בימי חיי. בניגוד לכותרות, איש מהמשטרה או מהפרקליטות לא פנה אלי עד היום. זאת, למרות שפרקליטיי נמצאים בקשר רצוף עם הפרקליטות עם המשטרה, ואפילו נפגשו עם אנשי הפרקליטות בבית המשפט רק ביום חמישי האחרון".

אולמרט הוסיף כי הוא נמצא בסבב פגישות באירופה, שנקבעו מראש. "אחזור כמתוכנן בסוף השבוע הקרוב. במידה ויפנו אלי אשתף פעולה ועמיד את עצמי לרשותם כפי שעשיתי בעבר", ציין. ביום חמישי הוא אמור להשתתף בטקס במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין ולאחר מכן ישוב ארצה.

במקביל נערך צוות סניגוריו להתחדשות משפטו של אולמרט בתחילת חודש מאי, ולהחלפת סדר הבאת העדים במשפט, כך שהעדים הבאים שיישמעו יהיו בפרשת ראשונטורס. לצוות הסניגורים, שאותו תוביל בפרשת ראשונטורס, עו"ד נווית נגב, אין כוונה לערער על החלטת בית המשפט שלא להפסיק כליל את המשפט למשך התקופה שבה מתנהלת בחקירה בפרשת הולילנד, בעקבות החלטת השופטים מיום חמישי האחרון. עם זאת, לדברי יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, "יש בעייתיות בעצם העובדה, שעל סמך מה שמתפרסם מתקיימת חקירה, ובמקביל יתנהל משפט כאילו הדברים אינם קשורים, כשברור שהדברים קשורים זה בזה".

מסר - למעצר בית

היום אחר הצהריים (א') התקיים בבית משפט השלום בראשון לציון דיון בהארכת מעצרו של עו"ד אורי מסר, החשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי חקירה בפרשת הולילנד. הדיון התקיים לאחר ירידת העיתון לדפוס. עם זאת, על פי המסתמן עתידה היתה המשטרה להסכים לשחרורו של מסר למעצר בית בתנאים מגבילים, לאחר שישה ימים שבילה בבית המעצר.

בסביבתו של מסר טוענים כי אף לדברי המשטרה, מסר לא היה חשוד באופן ישיר בכל עניין הנוגע לפרשת הולילנד, אלא רק בנוגע לשני הפרויקטים האחרים המצויים בחקירה - פרויקט "צוק מנרה" ופארק חירייה של חברת "הזרע". גם שופט בית המשפט המחוזי בפ"ת, אברהם טל, שדחה את הערר שהגיש סניגורו של מסר, עו"ד שמעון דולן, על מעצרו, קבע כי עד לדיון בהארכת מעצרו של מסר בבית המשפט בראשל"צ ביום רביעי האחרון לא היה מסר חשוד בכל עניין הנוגע לפרשת הולילנד, ואולם "מראיות שנאספו לאחר הדיון בבית המשפט עולה קשר כזה, גם אם לא ישיר".

"לפתוח התיק"

בתוך כך פנתה היום עמותת אומ"ץ לפרקליט המדינה, משה לדור, ולפרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, בבקשה לבחון מחדש את ההחלטה שלא להעמיד לדין את מסר בפרשת מרכז ההשקעות ובפרשת טלנסקי. בעניינים אלה, שבהם מתנהל משפט נגד אולמרט, משמש מסר עד מטעם התביעה בלבד, לאחר שהוחלט לגנוז את האישומים נגדו.

אומ"ץ אף עתרה לבג"ץ לפני כחודשיים כנגד ההחלטה לסגור את התיק נגד מסר בנושאים אלה. "תנועת אומ"ץ סבורה כי יש בפרשת הולילנד כדי לשנות את החלטתכם שלא להעמיד לדין את מסר בפרשות מרכז ההשקעות וטלנסקי", כתב בא-כוחה של אומ"ץ, עו"ד גד מינא.