"רייפמן נתן 10 גירסאות שקריות לאי-העברת מניותיו באמבלייז"

כך טוען המנהל המיוחד לנכסי רייפמן, עו"ד איתן ארז ■ רייפמן: "זה לא שאיני רוצה להשיג את המניות, אלא איני יכול. ביהמ"ש יכול גם לתת צו המורה על העברת מגדל אייפל לחשבון של ארז, אך צריך להוכיח שהבקשה ישימה"

"אלי רייפמן, יו"ר ומייסד חברת אמבלייז, נתן עד היום 10 גירסאות שקריות שונות כדי לתרץ מדוע הוא לא מקיים את החלטות בית המשפט ומעביר את מניותיו בשווי 96 מיליון שקל באמבלייז לטובת הנושים" - כך אמר היום (ד') עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד של נכסי רייפמן, לשופטת ורדה אלשיך בדיון בעניינו של רייפמן בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

עו"ד ארז, שטוען זה זמן רב כי רייפמן משטה בו, בכונס הנכסים ובבית המשפט, אף פירט את אותן גירסאות שקריות: 1. אני חושש מאיומים; 2. אני מגן על החברה; 3. העברת המניות מסובכת מדי; 4. הדבר מצוי בטיפול צוות מומחים; 5. המניות רשומות על שם 41 נאמנים; 6. המניות נמצאות אצל הנאמנים אבל לא על שמם אלא בשרשורים; 7. המניות רשומות על שם 150 חברות; 8. אני לא יכול להעביר את המניות עקב היעדר אינטרנט במעצר שבו ישבתי; 9. יש עד 10 רמות שרשור; 10. המניות כנראה נגנבו על-ידי הנאמנים.

בתגובה לדברי עו"ד ארז חזר רייפמן על הטענות שהוא מעלה זה חודשים רבים ולפיהן מניות אמבלייז אינן מצויות בידיו. רייפמן טען כי בניגוד לטענות עו"ד ארז, הוא מעולם לא הצהיר על כך שהמניות אצלו, והוסיף: "בית המשפט יכול גם לתת צו המורה על העברת מגדל אייפל מפריז לחשבונו של המנהל המיוחד בתוך 24 שעות. ייתכן שגם האייפל בבעלותי, אבל חייבים להוכיח שהבקשה ישימה".

רייפמן, שמייצג את עצמו בבית המשפט, סיכם את דבריו: "זה לא שאיני רוצה להשיג את המניות, אלא איני יכול. גם עו"ד ארז הודה כי אין ודאות שהמניות בידי. אם בית המשפט רוצה לשלול ממני חופש, אז שיתבסס על עובדות".

נזכיר כי נגד רייפמן תלוי ועומד צו של בית המשפט המחוזי מיולי 2009, שמחייב אותו להעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד של נכסיו, לטובת הנושים. כמו כן, עו"ד ארז מבקש מבית המשפט להכניס את רייפמן לכלא בגין סירובו להעביר את המניות, שמהווה ביזיון של החלטת בית המשפט.

רייפמן כבר ישב בכלא פעמיים בשל הפרת החלטת בית המשפט: בפעם הראשונה ל-45 יום ובפעם השנייה לשבועיים.

נוסף על ההליך האזרחי מתנהל נגד רייפמן הליך פלילי בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בפני הרכב אחר, שבו מאשימה המדינה את רייפמן בקבלה במירמה בנסיבות מחמירות של 3 מיליון דולר מחברה אמריקנית בשם "וינטון קפיטל".

עורבא פרח

בראשית הדיון היום נדונה בקשתו של רייפמן לפטר את עו"ד ארז מתפקידו כמנהל נכסיו. רייפמן טוען כי ארז ביצע עבירות פליליות במסגרת תפקידו ומעל בכספי הכינוס. מנגד טוען עו"ד ארז כי רייפמן רק מנסה למשוך זמן, וסיפר כי רייפמן העביר לכלי התקשורת חומרים שקריים שלפיהם הוא מועל בכספי קופת הכינוס, שהתבררו כעורבא פרח.

השופטת אלשיך אפשרה לרייפמן, באופן חריג, לחקור את עו"ד ארז, אך מיד כשהחל רייפמן לשאול את עו"ד ארז שאלות בנוגע לתפקודו, מיהרה לעצור את החקירה בנימוק ששאלותיו נוגעות לנושאים שקשורים במעשים שהתרחשו לאחר הגשת הבקשה.

רייפמן בתגובה מיהר לבקש את פסילתה של השופטת אלשיך ואמר: "אני לא יכול לראות כיצד אוכל להתמודד עם הטענות נגד עו"ד ארז, המגובות בראיות, ללא האפשרות לחקור אותו, ועל כן אני חושש כי בית המשפט הנכבד נוהג במשוא-פנים. אני מבקש מהשופטת לפסול את עצמה מדיון בנושא זה".

בפעם השלישית מאז החלה לדון בעניינו, דחתה אלשיך את בקשת הפסילה של רייפמן.

לאחר הדיון מסר עו"ד ארז כי "באוקטובר האחרון הגיש רייפמן בקשה להעבירני מתפקידי, ובה שיבץ שלל כזבים וקשרים. בהגיע יום הדיון, וכשהתגלו שקריו חסרי השחר, מחק את בקשתו. כנראה לא נוח לרייפמן שעומד מולו מנהל מיוחד שלא נרתע מחשיפת האמת". (פש"ר 3000/08).