בתוך מיזם הטלוויזיה של גוגל מסתתרת ג'יני הישראלית

בבסיס הפרויקט השאפתני של גוגל נמצאת טכנולוגיה ישראלית של חברת הסטארט-אפ Jinni. ג'יני מכונה בתעשייה "פנדורה של עולם הסרטים", ולא בכדי. החברה, שהוקמה ב-2007 על ידי יוסי גליק ואיציק בן זקן, מפתחת מנוע המלצות המאפשר למשתמשים למצוא סרטים, תוכניות וטלוויזיה וקטעי וידיאו המותאמים לטעמו האישי של המשתמש.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת למעשה על יכולות סמנטיות, בניסיון לסנן את היצע התוכן העשיר שקיים באינטרנט ובטלוויזיה. שיתוף הפעולה בין הסטארט-אפ הישראלית לענקית האינטרנט מתבסס על כך שג'יני תספק לגוגל TV יכולות חיפוש סמנטיות, המלצות מותאמות אישית ופיצ'רים חברתיים. כך, לדוגמה, ניתן יהיה לחפש תכנים על-פי תגיות מוכרות כמו אקשן, קומדיה או דרמה, אך גם על-פי תגיות פחות פופולריות כמו מצב רוח, קהל יעד ואפילו ז'אנר סרטים המתרחשים במקומות עבודה.

בגוגל סבורים כי יכולות החיפוש של החברה הישראלית רלוונטיות מאוד למדיום החדש שחשפה החברה בכנס המפתחים שלה, ועשויות לתרום בהאצת מגמת החיבור בין הטלוויזיה לאינטרנט. עד כה גייסה ג'יני כ-3 מיליון דולר מתמיר פישמן, DFJ וסטארט-אפ פקטורי. בבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' מעריכים כי במידה ושיתוף הפעולה בין השתיים יצלח, ענקית החיפוש עשויה אף לרכוש את הסטארט-אפ הישראלית.