"5 מיליארד שקל מחברות הסלולר מתאדים - ערעור האיזון בשוק"

אמיר אדר, מנהל מחלקת הסל סייד במגדל שוקי הון: בזק וסלקום יתמודדו בהצלחה עם האתגרים - מעלה המלצה לבזק ל"קנייה" וחוזר על המלצת "קנייה" לסלקום ■ "אין מקום בתמחור לשאננות ביחס לאיומים הצפויים על השחקנים"

במחלקת מחקר הסל סייד של מגדל שוקי הון מפרסמים היום (ה') סקירה עדכנית על שוק התקשורת בישראל ועל השחקניות המובילות בו תחת הכותרת "תנאי השוק משתנים". אמיר אדר ממגדל ממשיך בהמלצה לנקוט בסלקטיביות לגבי מניות הסקטור, ומעריך כי נכונו לחברות התקשורת עוד טלטלות לא מעטות אשר לא יסתכמו בשוק הנייד בלבד.

"על המשקיעים בשוק התקשורת הישראלי להיות מודעים כי ערעור האיזון הקיים במגרש המשחקים הינו עניין של זמן" אומר אדר, ומסמן בבירור שתי חברות אשר יתמודדו בהצלחה עם האתגרים - בזק וסלקום . אדר מעלה ההמלצה לבזק ל"קנייה" מ"החזק", במחיר יעד של 9.6 שקלים - פרמיה של 14% על מחיר השוק. ההמלצה על סלקום נותרת "קנייה", במחיר יעד של 122 שקל - פרמיה של 24% על מחיר המניה בבורסה.

במגדל מעריכים כי חברות הסלולר יצליחו לפצות עצמן על הורדת תעריפי הקישוריות וכי זה לא צריך להטריד יתר על המידה את מנוחת החברות או משקיעיהן. אך לגבי השוק כולו, הוא מתקרב למצב בו ניצחון האחד הינו הפסדו של השני ואין מקום בתמחור לשאננות ביחס לאיומים הצפויים על השחקנים, לדברי אדר.

במגדל מעריכים כי 5 מיליארד שקל משווי חברות הסלולר מתאדים - בגלל כניסתם של מתחרים נוספים לשוק. זה מביא לעצירת צמיחה במנויים החל משנת 2012 המשקפת ירידה מנתח שוק של 95% כיום לרמה של 85% בשנה המייצגת, שחיקה חדה בתעריף לדקת שיחה לרמה הנמוכה בכ-20% משנת 2009, ולהפחתת שיעור הצמיחה לטווח ארוך.

לגבי מניית HOT , במגדל מציינים כי תקופת המונדיאל צפויה להיטיב עם החברה, אולם לאחריה היא תיאלץ להמשיך ולהתמודד עם התחרות הגוברת בתחום הטלפוניה הנייחת הפוגעת ביכולתה של HOT לגייס מנויים, כמו גם עם מגמת הנטישה לטובת שירות ה-DTT. אדר ממשיך עם המלצת "החזק", במחיר יעד של 48 שקל, פרמיה של 21% למחיר השוק.