בן-אליעזר: השתמשו באלימות והצליחו להפיל אותנו למלכודת

שר התמ"ת: "אני יכול רק לשבח ולברך על פעילות חיילי צה"ל בתנאים המסובכים בהם נתקלו. דווקא משום שאני מכיר את פעולותיו של צה"ל ואת המוסריות מתוכה הוא נוהג, אני מוכן להקמה של ועדת חקירה בינלאומית"

שר התמ"ת וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, בנימין (פואד) בן-אליעזר, התייחס היום (ה') במהלך סיור במוזיאון הישראלי במרכז רבין לפרשת המשט לעזה.

"ככל שהזמן עובר, ואנחנו פוגשים ומתעמתים עם העובדות והתמונות מהמשט, מתגלה תמונה בה צה"ל עמד בפני מבחן מורכב, ועומד בפני מציאות קשה ביותר. אני יכול רק לשבח ולברך על פעילות חיילי צה"ל בתנאים המסובכים בהם נתקלו".

"לצערי לא הצלחנו להסביר לעולם את המצוקה בה היו נתונים חיילי צה"ל, ואני יכול להביע צער עמוק על כך שלא הצלחנו לספר לעולם את הסיפור האמיתי. דווקא משום שאני מכיר את פעולותיו של צה"ל, ואת המוסריות מתוכה הוא נוהג, אני מוכן להקמה של ועדת חקירה בינלאומית".

אין לנו מה לחשוש, אמר בן-אליעזר, אין לנו ממה לפחד - הכול פתוח ושקוף, הכול גלוי, הסרטים והתמונות מונחים ואפשר להציגם בפני כל דורש, ובלבד שהועדה תבדוק אותנו וגם את הצד השני-משתתפי המשט.

"אז, אולי, העולם יתעורר ויגלה את המציאות האמיתית שהיתה. אני מקווה שתהא זו ועדת חקירה עם מנדט אובייקטיבית, שתגלה האם משתתפי המשט הם לוחמי חופש או לוחמים מאורגנים שרצו ליצור פרובוקציה, השתמשו באלימות קשה וניסו להפיל אותנו למלכודת - ולצערי גם הצליחו".