החשודה בהדלפת הבגרות במתמטיקה הושעתה מתפקידה

מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני החליט להשעות את המדריכה למתמטיקה, רחל קדם, על רקע הודעת המשטרה בדבר קיומה של חקירה משטרתית כנגדה בעבירות של מסירת ידיעה רשמית על ידי עובד ציבור, וכן עבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד

מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, החליט היום (ב') להשעות מתפקידה את המדריכה למתמטיקה, רחל קדם, שנחשדה ע"י המשטרה בהפצת שאלות בחינת הבגרות במתמטיקה. בהתאם לנהלים, השעייתה תחל מחר, ולפרק זמן של 14 ימים. במקביל, הועבר עניינה של המדריכה לממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה.

החלטת המנכ"ל באה על רקע הודעת המשטרה בדבר קיומה של חקירה משטרתית כנגד המדריכה בעבירות של מסירת ידיעה רשמית על ידי עובד ציבור, וכן עבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

המנכ"ל קיבל את ההחלטה בכפוף לשתי ישיבות שימוע שקיים כמקובל למדריכה, בנוכחות באת כוחה. ההחלטה בדבר ההשעיה התקבלה בהתאם לסמכות המנכ"ל מתוקף חוק שירות המדינה.

כזכור, קדם, חברה בוועדה שכתבה את בחינות הבגרות, וכן ארז כהן, מרצה בטכניון ומורה ברשת "אנקורי" וקיריל רוחובץ, סטודנט בטכניון, חשודים שהדליפו לרשת את בחינת הבגרות לפני כשבועיים. המשטרה חושדת כי לפני מספר חודשים פנתה קדם לכהן כדי שייעץ לה בקשר לתכנים של הבחינה, ולשם כך העבירה לו את טופס הבחינה.

בחינת הבגרות במתמטיקה עוררה סערה גדולה, לאחר שמספר ימים לפני מועד הבחינה התקבלו במשרד החינוך הודעות לפיהן הבחינה הודלפה. ברשת החברתית פייסבוק ניסו תלמידים לתור אחר הבחינה המודלפת, ובמקביל במשרד החינוך החלו לשקול את דחיית הבחינה למועד אחר. לבסוף הוחלט במשרד לקיים את הבחינה במועד אך להרכיבה משאלות אחרות שנלקחו ממועד ב' שאמור היה להתקיים בחודש יולי.