נועם שליט במסיבת עיתונאים בתל-אביב: "יוצאים למאבק ציבורי"

אביו של החייל החטוף גלעד: "לא נמתין לעוד שנה ועוד שנה כפי שעשינו" ■ "ביום א', 27 ליוני, אנחנו יוצאים ממצפה הילה למסע רגלי לעבר בית ראש הממשלה בירושלים. אנחנו נחזור משם הביתה רק עם גלעד"

הוריו של החייל החטוף גלעד שליט מורידים את הכפפות לאחר כמעט 4 שנות שבי: במסיבת עיתונאים שכינסה היום (ב') המשפחה בבית סוקולוב בתל אביב קרא אביו של גלעד, נועם, לצאת למאבק ציבורי. "לא נמתין לעוד שנה ועוד שנה כפי שעשינו. אנחנו יוצאים למאבק וקוראים לציבור הרחב להצטרף אלינו להצלת גלעד לאחר כל כך הרבה זמן בשבי".

שליט ביקש מהנוכחים לחשוב איפה הם היו לפני 4 שנים ומה עבר עליהם מאז. זו התקופה בו בנו, לדבריו, נמק בכלא.

שליט ביקש לציין כי כל החלופות האפשריות נשקלו אבל החלופה היחידה שנשארה היא חילופי אסירים. רשימת האסירים נופקה על ידי החמאס והוסכמה בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה הקודמת.

"לצערי, 2 ממשלות הפקירו ומפקירות את גלעד שליט ומפרים למעשה את הקוד האתי בין המדינה לבין חייליה. במצב הנוכחי, לצערי, נוח למקבלי ההחלטות כאשר גלעד נשאר במרתפי החמאס, למרות שממשיכים לטעון שממשיכים לעשות הכל למענו. בפועל, לא קורה דבר", הוסיף שליט.

"אני רוצה לציין שבמשך 4 שנים בהם גלעד נמק בכלא החמאס שוחררו מאות אסירי חמאס, כשרק לפני כמה שבועות שוחרר מחבל בכיר בחמאס שהיה על סיפון ה"מרמרה" במסגרת המשט לעזה. הסגר האזרחי על הרצועה הוא הקלף האחרון ללחוץ על החמאס וגם פה אנחנו רואים שממשלת ישראל מתקפל", ציין שליט.

"ביום א', ה-27 לחודש, אנחנו יוצאים ממצפה הילה למסע רגלי לעבר בית ראש הממשלה בירושלים. אנחנו נחזור משם הביתה רק עם גלעד. אני מבקש מהציבור, מכל מי שמזדהה ותומך, להצטרף למאבק שלנו", חתם שליט את דבריו.