אובמה לא מסתפק: דורש הקלות נוספות בסגר על עזה

"נפעל יחד עם ישראל ושותפינו הבינלאומיים למניעת הברחות של נשק ותחמושת בלתי חוקיים לרצועה" ■ הממשל קורא שוב לשחרורו המיידי של גלעד שליט; "מגנה את התנאים הבלתי הומניים של מעצרו"

ממשל אובמה בירך הערב (א') על החלטת הקבינט להורות על הקלות משמעותיות בסגר על רצועת עזה, בעקבות מה שהממשל מכנה "קריאות של רבים בקהילייה הבינלאומית", אך קרא לנקיטת הקלות נוספות.

בהודעה של דובר הבית הלבן נאמר: "אנו מאמינים, שכאשר ייושמו ההסדרים החדשים הם ישפרו במידה משמעותית את תנאי (המחיה) של הפלסטינים בעזה, ובה בעת ימנעו החדרת כלי נשק (לרצועה). אנו נפעל יחד עם ישראל, הרשות הפלסטינית, הקווארטט ושותפים בינלאומיים אחרים כדי לודא שההסדרים האלה ייושמו במהירות וביעילות ככל שאפשר וכדי לבחון דרכים נוספות לשיפור המצב בעזה, לרבות חופש רב יותר של תנועה ומסחר בין עזה לגדה המערבית".

"הנשיא מצפה לדון על המדיניות החדשה, ועל צעדים נוספים, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקורו בוושינגטון ב-6 ביולי", נאמר בהודעה. (על ביקורו של נתניהו - ראו ידיעה נפרדת, שפורסמה קודם לכן).

"אנו חוזרים ומאשרים באופן החלטי את זכותה של ישראל להגן על עצמה ואת מחויבותינו לפעול יחד עם ישראל ועם שותפינו הבינלאומיים כדי למנוע העברות של נשק ותחמושת בלתי חוקיים לעזה", נאמר עוד בהודעה. "עם התקרבנו לציון יום השנה הרביעי לתפיסתו של החיל הישראלי גלעד שליט, אנו קוראים שוב לשחרורו המיידי, ואנו מגנים את התנאים הבלתי הומניים של מעצרו".

הבית הלבן קורא ל"כל אלה שרוצים להעביר מוצרים" לעזה לעשות כן בצינורות המקובלים כדי שיהיה אפשר לבדוק את המטענים ולהעבירם בדרך היבשה לעזה.

"אין צורך בעימותים מיותרים, ואנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באחריות במאמץ למלא את הצרכים של תושבי עזה", נאמר בהודעת הבית הלבן.

ההודעה מזכירה, שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר בעבר שהמצב בעזה (לפני החלטת הקבינט) אינו בר קיימא, וב-9 ביוני הוא הורה להעביר 400 מיליון דולר "ביזמות והתחייבויות" לגדה המערבית ולרצועת עזה". ׁ