נתניהו יפגש עם אובמה? אושרה הריסת 22 בתים בסילוואן

כך מדווחים בגלי צה"ל ■ במקביל, יבוטלו צווי-הריסה שהוצאו ל-66 בתים באזור ■ סיעת מרצ התנגדה, למרות איום של ראש העיר, ניר ברקת

ועדת התכנון המקומית בעיריית ירושלים אישרה את "תכנית גן המלך": על פי המתווה, ייהרסו 22 בתים בשכות סילואן במזרח-העיר לטובת הקמת פארק תיירותי. במקביל, יבוטלו צווי-הריסה שהוצאו ל-66 בתים באזור. כך מדווחים בגלי צה"ל.

סיעת מרצ התנגדה בהצבעה - וזאת על אף האיום של ראש העירייה, ניר ברקת - לפיו אדם שיפר את המשמעת הקואליציונית, ייאלץ לפרוש מהקואליציה. מתנגד נוסף היה נציג האופוזיציה, מאיר תורג'מן.

ברקת ספג ביקורת על התכנית מכל הצדדים, מימין ומשמאל. "אני מתנגד לתכנית הזו, מכיוון שהשלב הראשון שלה צריך להיות הריסת כל המבנים הבלתי חוקיים בשטח שנקרא גן המלך", מסביר אלישע פלג, חבר מועצת העיר מטעם הליכוד.

פלג כנראה לא ציפה לקבל תמיכה להתנגדותו, מכיוון שונה לחלוטין, מצד אורלי נוי מעמותת "עיר עמים". "זאת לא הפעם הראשונה שראש הממשלה מנסה לקדם תכניות באופן חד צדדי ולכפות אותן על תושבי השכונה", היא מאשימה, "אם ברקת חושב שהתנהלות חד צדדית כוחנית תעבור במקום הזה בשלום, אז מצער מאוד לדעת שהוא למד מעט מאוד בתקופת כהונתו בתפקיד".


אולי השאלה המעניינת ביותר היא האם תיפתח חזית גם בין ברקת לבין ראש הממשלה. לפני כמה חודשים ביקש ממנו נתניהו שלא להתחיל בבניית הגן בטרם יגיע לפתרון עם התושבים - וזה עוד רחוק מלהסתמן באופק.