אלפים צועדים לעבר ירושלים לצעדת הענק שמטרתה החזרת גלעד שליט

(עדכון) - סקר חדשות 2, שנערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, מגלה כי רוב גדול בציבור הישראלי תומך בהחרפת המאבק מצדה של משפחת שליט ■ ראש הממשלה חיזק הבוקר את משפחת שליט

אלפי צועדים יצאו הבוקר (א') מצפון הארץ לעבר ירושלים לצעדת הענק שמטרתה - לקרוא ולדרוש את החזרתו המיידית של החייל החטוף גלעד שליט משבי החמאס. הצעדה למען שליט מועברת בשידור חי בערוץ החדשות של חדשות 2 באינטרנט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו חיזק הבוקר את משפחת שליט ואת הצועדים. "לבי ולבנו עם גלעד שליט ועם משפחתו", אמר נתניהו - וקרא לעולם להגביר את המאמצים לשחרור גלעד שליט. נתניהו אף צלצל הבוקר לנועם שליט והזמין אותו להגיע לפגישה בלשכתו בירושלים.

לפני היציאה למסע נשא דברים נועם שליט, אביו של גלעד, בפני הצועדים הרבים. "בפרפרזה על דברי המשורר, פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהעם איתו - ומתחיל ללכת", אמר שליט, "בהבדל אחד קטן - זה לא פתאום. חיכינו 4 שנים ארוכות, גלעד חיכה 4 שנים ארוכות, והוא עדיין מחכה למפקדיו, לאלה ששלחו אותו, לראש הממשלה, לשר הביטחון - אבל הם לא עונים".

"במקום זאת, הוא שומע - בעצם אנחנו שומעים כי אני לא בטוח שהוא יכול לשמוע - תירוצים למכביר, על קווים אדומים, על מחירים, על כושר הרתעה, על כשלונות מודיעיניים. אבל היחיד שמשלם את המחיר על כל אלה הוא גלעד עצמו. אף אחד לא מתנדב לשלם איתו את המחיר", הוסיף נועם שליט. "הוא משלם בזכויות האדם הכי בסיסיות שלו, אפילו לחיות מחמד יש תנאי כליאה טובים יותר".

לדברי אביו של החייל החטוף, "הדיון על חייו של חייל צה"ל הפך, לצערי, מדיון על ערכים ואתוס לסחר-מכר של מכולת. לכן אנחנו אומרים היום: לא נחכה יותר, לא נמתין יותר. אנו משפחתו של גלעד, חבריו והפעילים הנאמנים ועשרות אלפי התומכים בכל רחבי הארץ, יוצאים למסע גדול לעבר ביתו של ראש הממשלה נתניהו, מסע שיביא עוד ועוד תומכים, כדי שבממשלת ישראל יבינו שצריך לסיים את הסאגה הזו".

סקר חדשות ערוץ 2, שנערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, מגלה כי רוב גדול בציבור הישראלי תומך בהחרפת המאבק מצדה של משפחת שליט. 74% מהמשיבים בסקר קבעו כי החרפת המאבק של משפחת שליט בממשלה היא מוצדקת ונחוצה. רק 14% מהמשתתפים בסקר טענו כי צעדיה של משפחת שליט מיותרים ומזיקים.

מפת דרכים / צלם: גלעד שליט
 מפת דרכים / צלם: גלעד שליט