ועדת הבריאות: חשש שהאוצר מתכנן הקמת קופ"ח למטרות רווח

שלי יחימוביץ': "סגן שר הבריאות והנהלת המשרד מצהירים שלא תהיה קופה חמישית, אבל הנה מביאים אותה בכסות של שירותים לטיפול שיניים" ■ "מדובר במזימה של האוצר שהצלחנו להדוף שוב ושוב, למרות האובססיה שלו"

חברי ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת הביעו היום (ב') "חשש כבד" שמא החלטת הממשלה להקים "קופת חולים ייעודית לשיניים", אשר זכתה כבר לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, נועדה לאפשר בפועל את הקמתה של קופת חולים חמישית למטרות רווח - תוכנית שמשרד האוצר מנסה להוביל מזה עשור.

על פי החלטת הממשלה, רופאי השיניים העצמאיים יוכלו להתאגד תחת "קופת שיניים", ולהעניק טיפולים לילדים עד גיל 8 במסגרת סל הבריאות הממלכתי - זאת בעקבות הרפורמה שיוצאת לדרך ב-1 ביולי הקרוב. הממשלה החליטה תחילה כי הרפורמה תיושם רק לאחר תיקוני חקיקה שיאפשרו את הקמת הקופה הייעודית, אולם ועדת השרים החליטה כי הרפורמה תצא כבר עכשיו לדרך באמצעות קופות החולים, ובמקביל תקודם החקיקה בעניין.

עכשיו, כשוועדת השרים העבירה את הכדור אל ועדת העבודה והבריאות, נראה כי גוברים הסיכויים שתטורפד היוזמה להקמת קופת שיניים: "אני מאוכזבת ומרגישה מרומה", אמרה חברת הוועדה שלי יחימוביץ'."סגן שר הבריאות והנהלת המשרד מצהירים שלא תהיה קופה חמישית, אבל הנה מביאים אותה בכסות של שירותים לטיפול שיניים. "מדובר במזימה של האוצר שהצלחנו להדוף שוב ושוב, למרות האובססיה שלו להקמת קופת חולים חמישית", היא הוסיפה.

יו"ר הוועדה, חיים כץ, אמר כי הצעת החוק הממשלתית "מלאה בחורים כמו בגבינה שוויצרית", וכי ועדת השרים לענייני חקיקה מעולם לא הייתה מאשרת הצעה כזו אילו הייתה מוגשת כהצעה פרטית של אחד הח"כים.