דיווח: המצרים לא מאפשרים נחיתת מטוסים ישראלים בטאבה

על פי הפרסום בתקשורת המצרית רשות התעופה של מצרים מתנגדת גם לאישור מעבר של מטוסים ישראלים במרחב האווירי של צפון מזרח סיני ■ האם סכסוך בין טייס ישראלי לרשות התעופה המצרית בטאבה יביא למשבר בין שתי המדינות?

אחרי שטורקיה סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסות צבאיות מישראל, גם מצרים סוגרת את השמים: רשויות התעופה במדינה השכנה מונעות ממטוסים ישראלים לנחות בנמל התעופה של טאבה, כך על פי פרסום בתקשורת המצרית. על פי הדיווח בעיתון רוז אל יוסוף, השלטונות במצרים מונעים ממטוסים ישראלים לנחות או להמריא משדה התעופה.

נמל התעופה בטאבה משמש לעיתים את חברות התעופה הישראליות בזמנים של עומס, בתנאי מזג אוויר קשים או בזמן חירום. על פי הפרסום, רשות התעופה של מצרים מתנגדת גם לאישור מעבר של מטוסים ישראלים במרחב האווירי של צפון מזרח סיני.

העיתון מצטט את ראש רשות התעופה האזרחית המצרית סמאח חפני, שאומר: "ההחלטה הזו היא סופית והיא באה בתגובה להתנהגות הטייסים הישראלים".

על פי הפרסום, הסכסוך החל כשטייס ישראלי, לא ברור מאיזו חברה, סירב לשמוע להוראות מגדל הפיקוח בשדה התעופה של טאבה. המטוס עוכב למשך זמן מה בגלל מזג האוויר וכשקיבל את האישור להמריא - הטייס סירב.

אחרי שהטייס הישראלי לא שמע למגדל הפיקוח של נמל התעופה בטאבה, הרשויות במצרים לא מוכנות לאפשר למטוסים ישראלים לנחות, להמריא או לטוס מעל טאבה, כך על פי דיווחים בתקשורת המצרית

במצרים טוענים כי הסכסוך הזה והאיסור על המראה ונחיתה של כלי טייס ישראלים בשדה תעופה מצרי, הוא המקרה הראשון מסוג זה מאז נחתם הסכם השלום בין ישראל למצרים.

ממשרד התחבורה נמסר כי האירוע אינו מוכר להם וכי הפרטים נבדקים.