הפחד יחזור לשווקים? מודי'ס שוקלת להוריד דירוג לספרד

סוכנות הדירוג תשקול בשבועות הקרובות האם להוריד את דירוג ה-AAA המושלם של ספרד בשל האתגרים איתם היא מתמודדת ■ מודי'ס מצטרפת בכך לפיץ' ו-S&P שכבר הורידו את הדירוג

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה הערב (ד') כי היא מתכוונת לבחון מחדש את דירוג האשראי של ספרד המצוי כעת בדרגת AAA - דירוג מושלם, זאת בעקבות החשש ממשבר חובות במדינה שיקשה על כלכלת אירופה להתאושש מהמשבר.

בסוכנות הדירוג, אשר הורידה לאחרונה את דירוגה של יוון לרמת אג"ח זבל, חוששים כעת כי הימשכות המשבר בגוש האירו תקשה על ספרד לעמוד בחובותיה ולקבל סיוע משכנותיה וכי תנאי השוק במדינה כרגע עשויים להקשות עליה להתאושש מהמשבר הקיים ביבשת.

"ההחלטה לשקול מחדש את דירוג המדינה משקף את האתגרים הניצבים בפני הממשלה במאמציה להגיע ליעדים הפיסקליים שהציבה לעצמה", אמרו במודי'ס הערב והוסיפו: "במידה ואכן יוחלט לבסוף להוריד את דירוג האשראי של ספרד - יהיה מדובר בהורדה של דרגה אחת או שתיים לכל היותר".

לפני כחודש כבר הורידה סוכנות פיץ' את דירוגה של ספרד לרמת AA+ לאור הערכה כי החוב החיצוני של ספרד יצמצם במידה ניכרת את שיעור הצמיחה של כלכלתה בטווח הבינוני.

השתיים הצטרפו לסוכנות הדירוג S&P שהורידה את דירוג החוב של ספרד מרמה של AA+ לרמה של AA כבר לפני כחודשיים, מחשש כי האטה מתמשכת בפעילות הכלכלית במדינה עלולה לפגוע בתקציב הממשלה.