האוצר מאשר חשיפת "גלובס" בנוגע לגזירות: הודיע על הכבדת מס על סיגריות; גם מחיר הדלק יעלה

(עדכון) - הערכות: מחיר הבנזין יעלה בכ-30 אגורות לליטר ■ העלאת המס על הסיגריות תכניס לקופת המדינה כ-700 מיליון שקל בשנה, המס עליהן יעלה החל מחצות ב-1.5-2 שקלים ■ גזירה נוספת בקנה: הפחתת המע"מ עלולה להידחות

שעות לאחר הדיווח הבלעדי באתר "גלובס", משרד האוצר מאשר רשמית את הפרטים על תוכנית הגזירות, בהודעה על העלאת המס על סיגריות, כשבקרוב צפויה גם העלאה של מחיר הדלק.

ההערכה היא כי מחיר בנזין 95 יעלה בכ-30 אגורות נוספות, לאחר העלאה דומה במס הבלו על הדלק באביב 2009.

המס על הסיגריות יעלה החל מחצות היום ב-1.5-2 שקלים, מה שיכניס למדינה כ-700 מיליון שקל בשנה. בקרוב יודיע האוצר גם על העלאת מס הדלק.

בנוסף להעלאת המס על הסיגריות החליט האוצר להטיל מס של 10% על מלאי הסיגריות הקיים וכן להעלות את המס המינימלי על חפיסת סיגריות ל-9.5 שקלים לחפיסה, "וזאת מכיוון שקיימות בשוק חפיסות סיגריות זולות", כדברי האוצר.

בצמוד לפרסום הידיעה ב"גלובס" אחר הצהריים, לפיה המסים יעלו החל מחצות, גורמים באוצר ביקשו להבהיר כי כעת הוחלט שהעלאה לא תתבצע לא היום ולא מחר, כיוון ששר האוצר רוצה לשקול שיקולים נוספים. ההערכה היא כי המסים יועלו בקרוב.

שטייניץ התכונן לחתום על צווי העלאת המסים, אך בעקבות בקשת "גלובס" לתגובה מהמשרד החליט להשהות לעת עתה את העלאת המס על הדלק.

היום דנו גם שר האוצר יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו על הגזירות בתקציב המדינה לשנים 2011-2012. נזכיר, כי ראש הממשלה יטוס הלילה לארה''ב על מנת להיוועד עם נשיא ארה''ב ברק אובמה.

המע"מ לא יירד בקרוב

כפי שנחשף ב"גלובס", שטייניץ הציג לראש הממשלה לפני כשבועיים רשימה של חלופות לקיצוצים אפשריים על מנת להשיג כ-9 מיליארד שקל הנדרשים לצורך עמידה במגבלת הגירעון. אחת מהחלופות היא דחיית הפחתת מע''מ ב-0.5%.

ראש הממשלה ואנשיו דורשים להפחית ב-0.5% נוספים את שיעור המע''מ מ-16% ל-15.5% כפי שהתחייב האוצר ערב העלאתו ב-2009 וזאת ככלי להגדלת הכנסות המדינה. בתחילת 2010, הפחית שטייניץ את שיעור המע''מ ב-0.5%.

עם זאת, האוצר מסרב כעת להפחית שנית את המע''מ ב-0.5%, שכן טוענים באוצר כי "הנסיבות השתנו" ו"בכל העולם דווקא מעלים מסים". הפחתת חצי אחוז מע''מ פירושו אובדן הכנסות בסך כ-2 מיליארד בשנה, כ-4 מיליארד שקלים לשנתיים, סכום לא מבוטל בכלל המהווה כמחצית מהקיצוץ הנדרש.

מרשות המסים סירבו להגיב לידיעה.