האם ארדואן יציל אישה איראנית שנידונה למוות בסקילה?

בלוגר טורקי משתלח בארדואן עקב ההוצאה להורג המתוכננת של אישה באיראן ■ שר החוץ הטורקיה ל"פייננשל טיימס": רוצים להצטרף לאיחוד האירופי; לא ננרמל היחסים עם ישראל

שר החוץ הטורקי אהמט דווטוגלו אומר היום (ו') בראיון ל"פייננשל טיימס", כי טורקיה לא מתרחקת מהמערב והיא רוצה להצטרף לאיחוד האירופי. דווטוגלו אמר את הדברים בתגובה לקריאתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לאיחוד האירופי לקבל את טורקיה לאיחוד על מנת למנוע את התקרבותה למזרח.

דווטוגלו אמר כי הטענה לפי טורקיה מתרחקת מהמערב היא "שטויות". הוא ציין שאין לראות את הידרדרות היחסים עם ישראל כהתרחקות של טורקיה מהמערב, והדגיש: "השילוב שלנו באיחוד האירופי הוא היעד האסטרטגי החשוב ביותר של טורקיה. אף אחד לא יכול להאשים את טורקיה בעיכוב התהליך".

בהקשר ליחסים עם ישראל בעקבות אירועי המשט לעזה אמר דווטוגלו, כי לא יחול שום שיפור ביחסים אלא אם ישראל תסכים לוועדת חקירת בינלאומית.

"אף אחד לא יכול להיות גם הנאשם, גם התובע וגם השופט במקרה מסוים", אמר דווטוגלו בהתייחסו לוועדת טירקל שמינתה ישראל לבדיקת אירועי המשט לעזה. "יחסי טורקיה-ישראל נמצאים בנקודה קריטית ומה שיקרה בשבועות ובחודשים הקרובים תלוי בגישה של ישראל. לא יהיה שום נרמול ביחסים".

בתוך כך, בלוג שפורסם היום בעיתון הטורקי "הורייט" תוקף בחריפות את ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן בגין הוצאה להורג בסקילה של אישה באיראן, המתוכננת בקרוב. תחת הכותרת "האם ארדואן יכול בבקשה להציל את האישה המוסלמית הזו?", כותב בוראק בקדיל את סיפורה של סקינה מוחמדי אשטינאי, אישה באיראן שהואשמה בניאוף וממתינה להוצאתה להורג.

"היא תיקבר עד חזה", הוא כותב. "המוציאים להורג שלה יקראו 'אללה אכבר' ואז יזרקו לעברה אבנים. לא אבנים גדולות כדי לא להרוג אותה מהר מדי, אך לא קטנות כדי להכאיב לה". הוא מציין שארדואן עצמו ניסה להעביר חוק נגד ניאוף בטורקיה לפני מספר שנים, ונרתע בשל תגובת מדינות המערב.

בקדיל מציין את יחסיו החמים של ארדואן עם נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד, וכותב בנימה ארסית: "זוהי הזדמנות מעולה עבור ארדואן להראות כמה אכפת לו מהמוסלמים ברחבי העולם, שהוא אוהב מוסלמים מעבר לחמאס והפלסטינים".