שריפת ענק בי-ם: כל הדרכים המובילות לביה"ח הדסה נסגרו

(עדכון) שריפה שפרצה ביער עמינדב משתוללת בסמוך לביה"ח הדסה עין כרם ■ יישובים סמוכים מפונים ■ כלי רכב עולים באש בחניון ביה"ח ■ במוקד אחר: תאומים בני שנה וחצי פונו במצב קשה משרפה שפרצה בבית ברח' שמואל הנביא

שריפה גדולה משתוללת ביער עמינדב שבהרי ירושלים, בסמוך לבית החולים הדסה עין כרם. כתוצאה מהשריפה המשתוללת, נסגרה אחת הכניסות לבית החולים, ועשרות כלי רכב שחונים בחניון בית החולים עלו באש. כוחות הכיבוי החלו לפנות תושבים ביישובים הסמוכים אורה ועמינדב.

בקק"ל אמרו היום כי השריפה פרצה בסביבות השעה 13:30, וכוחות כיבוי רבים נמצאים באזור ונלחמים באש. במסגרת מאמצי הכיבוי נוטלים חלק שבעה צוותי כיבוי וחמישה מטוסי כיבויי. עד כה, על פי קק"ל נשרפו יותר מ-50 דונמים. "האש רחוקה מאוד מלהיעצר", נמסר מקק"ל.

בשלב זה לא ידועה הסיבה לפרוץ השריפה. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי אין סכנה לחולים במתחם בית החולים, אך עם זאת הועלתה הכוננות במתחם.

כל הדרכים המובילות לביה"ח נסגרו לתנועה

מהמשטרה נמסר בשעות הצהריים כי כל הדרכים המובילות לבית החולים נסגרו לתנועה, והתושבים ביישובים הסמוכים מתבקשים להתפנות באופן עצמאי מביתם.

"שריפת ענק משתוללת בין בית החולים הדסה עין כרם ליישוב אורה", סיפר היום להב אבי בן זקן, קצין המבצעים של כוחות הכיבוי בבית שמש, בשיחה עם ערוץ החדשות. "הנחנו את בית החולים לסגור את כל החלונות, עשרות מכוניות חונות נלכדו באש ופונו בתים ביישובים אבן ספיר ואורה. אנחנו במאמץ מאוד גדול להשתלט על האש. החולים בבית החולים בשלב זה עדיין לא מתבקשים להתפנות".

בשלושת החודשים האחרונים נרשמו ברחבי הארץ כ-1,000 אירועי שריפות, בהם עלו באש כ-20 אלף דונמים. ונשרפו כ-20,000 דונמים. בסך הכל עלו באש כ-700,000 עצים.

במוקד אחר, ברחוב שמואל הנביא, נפצעו קשה תאומים בני שנה וחצי משאיפת עשן בשריפה שפרצה בדירה בה הם מתגוררים ברחוב.

דני רוטנברג, דובר מד"א אזור ירושלים, סיפר בשיחה עם ערוץ החדשות, כי אח נוסף של השניים וגם אב המשפחה קיבלו טיפול רפואי. המשפחה פונתה לבית החולים שערי צדק והדסה עין כרם.