בן-אליעזר למנהיגי ערב: "אל תחמיצו ההזדמנות ליישב הסכסוך"

שר התמ"ת פנה באופן ישיר, בעמוד הראשון של עיתון "א-שארק אל-אווסאט" הערבי, אל מנהיגי ערב המתכנסים בקהיר - בקריאה להתחיל במו"מ ישיר עם ישראל ■ קרא לאבו מאזן לא לחזור על הטעויות של יאסר ערפאת כשסרב להצעותיו של אהוד ברק ליישוב הסכסוך

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, פנה היום (ה') באופן ישיר, בעמוד הראשון של עיתון "א-שארק אל-אווסאט" הערבי שיוצא לאור בלונדון, אל מנהיגי ערב המתכנסים בקהיר - בקריאה להתחיל במו"מ ישיר עם ישראל. "יש הזדמנות ליישב את הסכסוך - אל תחמיצו את ההזדמנות", נכתב בעיתון הערבי בשמו של בן-אליעזר.

מנהיגי ערב מתכנסים היום בקהיר, והם אמורים להחליט האם להמליץ ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לעבור לשיחות ישירות עם ישראל. הפנייה הזו של שר ישראלי דרך התקשורת הערבית נולדה כיוזמה של ארגון Israel Project לקראת הוועידה של המנהיגים הערביים.

בידיעה בעיתון הערבי נכתב, כי "שר התמ"ת הישראלי, המקורב לנתניהו והתלווה אליו לפגישתו האחרונה עם הנשיא מובארק, אומר למתכנסים בקהיר כי מתוך היכרותו הקרובה עם ראש הממשלה הישראלי, הוא הגיע למסקנה שישנה הזדמנות אמיתית לפלסטינים, לערבים ולישראל להגיע להסדר שלום, על יסוד העקרונות של יוזמת השלום הערבית, וקרא שלא להחמיץ את ההזדמנות הזאת".

בן אליעזר ביקר את אבו מאזן על העמדת תנאים מוקדמים ואמר כי "בסקר דעת קהל שנערך לאחרונה נמצא כי רוב הפלסטינים סבורים שיו"ר הרשות ערפאת טעה כשסרב להצעותיו של אהוד ברק ליישוב הסכסוך, במהלך ועידת קמפ דיויד בשנת 2000", וקרא לאבו מאזן שלא לחזור על אותה טעות. כמו כן הוא קרא למנהיגי מדינות ערב לתמוך באבו מאזן ולהוביל אותו לכיוון של משא ומתן ישיר, שבו יתקיים דיאלוג על כל הנושאים שנמצאים במחלוקת".