קסטרו נאם בפרלמנט: העולם עומד על סף מלחמה גרעינית

גלי צה"ל: קסטרו, שיחגוג החודש יום הולדת 84, אמר בנאומו שהעולם עומד על סף מלחמה גרעינית ■ לדבריו, סירוב איראני לדרישה הישראלית והאמריקאית לסנקציות על המדינה עלול להביא לעימות צבאי בין המדינות

מנהיג קובה לשעבר, פידל קסטרו, השתתף הערב (שבת) בישיבת פרלמנט - לראשונה מאז שחלה בשנת 2006. קסטרו, שיחגוג החודש יום הולדת 84, אמר בנאומו שהעולם עומד על סף מלחמה גרעינית. לדבריו, סירוב איראני לדרישה הישראלית והאמריקאית לסנקציות על המדינה עלול להביא לעימות צבאי בין המדינות. כך מדווחים בגלי צה"ל.

"פידל! פידל! פידל! יחי פידל!", קראו רבים משתתפי ישיבת הפרלמנט. לבוש בבגדים בצבע ירוק זית, וללא עיטורים צבאיים, נאם קסטרו על בימת הפודיום במשך 11 דקות, והפציר בנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ובאומות עשירות אחרות כי יבטיחו שמלחמה גרעינית לעולם לא תתרחש.

קסטרו התייחס, בין השאר, למרגל קובני, ג'רלדו הרננדס, אשר כלוא בתקופה זו בארצות-הברית, וציין כי הוא מקווה שהוא ישוחרר בקרוב, או שלאשתו תנתן הזכות לבקר אותו בכלאו.לאחר שנשאל על-ידי אחד מחברי הפרלמנט האם אובמה מסוגל להתחיל מלחמה גרעינית, השיב קסטרו: "לא, לא אם נשכנע אותו שלא לעשות זאת".

לאורך הנאום היכה פידל בידו על שולחן כדי לחזק את דבריו, ואז החריש לזמן מה. רבים מהמשתתפים ציינו כי נראה כי הוא החלים ונהנה מבריאות טובה.

במשך כ-50 שנה היה פידל קסטרו למנהיגה הבלתי מעורער של קובה, שעלה לשלטון לאחר שהוא וחבורת מורדים הדיחו את פולגנציו בטיסטה בתחילת שנת 1959. לאחר שחלה ונותח הוא הוריד פרופיל ונשמר מעיני הציבור בזמן שאחיו ראול, הצעיר ממנו בחמש שנים, עלה לשלטון.