אלי ישי על גירוש ילדי העובדים הזרים: "שההורים יסבירו להם שהטיול נגמר"

במהלך דיון פגרה מיוחד בסוגיית ילדי העובדים הזרים האשים שר הפנים את חברי הכנסת המתנגדים לגירוש בצביעות ■ "אותה החלטה קיבלה ממשלת אולמרט אז שאף אחד לא יבלבל את המוח - אף ילד לא יבכה"

נמשך הדיון הסוער סביב סוגיית גירוש 400 ילדי העובדים הזרים מישראל: שר הפנים, אלי ישי, האשים היום את חברי הכנסת שטוענים כי אסור לגרש את ילדי העובדים הזרים בצביעות.

במהלך דיון פגרה מיוחד שהתקיים בכנסת אמר ישי, כי "אנחנו לא מגרשים ילדים. בדיוק את אותה החלטה קיבלה ממשלת אולמרט. פתאום יש פה גל של צביעות. כולם יודעים שההורים משתמשים בילדים שלהם. אם הם יגידו לילדיהם 'נגמר הטיול, אנחנו עכשיו חוזרים עשירים למדינה שלנו, לסבא ולסבתא', מישהו מהילדים יבכה? אז שאף אחד לא יבלבל את המוח".

ח"כ אילן גילאון (מרצ), קרא לעבר ישי: "אתה גזען ופרימיטיבי". ישי אמר שהוא לא גזען. "אסור להשאיר פה אף משפחה שלא כחוק. צריך להגיד לילד שלום, היינו פה כמה שנים. אני בדעה שיש לקחת אותם במטוסים ולהחזיר אותם לארץ מולדתם. אני בעד שנגיד להורי כל 1,200 הילדים, ללא יוצא מן הכלל, אל תשתמשו בהם כמגן אנושי. הם לא פוליסת ביטוח".

דיון הפגרה, שהתקיים לבקשת קדימה ומרצ, עסק גם בחשיפת "גלובס" כי הממשלה ביטלה בישיבתה לפני שלושה שבועות את חובת השירות הצבאי לבחורי הישיבות החל מגיל 22. ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), יו"ר צוות ועדת חוץ ובטחון לבחינת יישום חוק טל, אמר בדיון כי "מדובר בהחלטה אומללה ובלתי מוסרית שנתקבלה במחטף באישון הלילה ולכן יש לבטלה. ההחלטה תאיץ את המגמות הקיימות שעלולות להביא לקריסת מודל צבא העם וזה לא מקרי שכמעט איש משרי הממשלה איננו מוכן להגן עליה במליאה."

סקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון מגלה ש-68% מהציבור היהודי מתנגדים להחלטת הממשלה. לדברי מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, הסקר מוכיח את מה שכבר היה ידוע, שהממשלה קיבלה את ההחלטה המגונה במסתרים כיוון שידעה שהיא מנוגדת לחלוטין לעמדת הציבור". .