ארה"ב מגנה דברי הרב עובדיה יוסף: "פוגע בתהליך השלום"

דובר משרד החוץ האמריקני: "אנו מביעים צער על ההתבטאויות מלבות היצרים ומגנים אותן" ■ "הדברים אינם רק פוגעניים מאוד, אלא גם פוגעים בעניין השלום"

ממשל אובמה גינה אמש במילים חריפות את דברי הרב עובדיה יוסף על מחמוד עבאס. בהודעה מיוחדת של משרד החוץ האמריקני, שפורסמה בזמן חריג, יום א' בערב, נאמר: "אנו מביעים צער על ההתבטאויות מלבות היצרים ומגנים אותן".

כזכור, בשיעור שבועי במוצ"ש אמר יוסף: "... שייתמו אויבינו ושונאינו, אבו מאזן וכל הרשעים האלה. שייכלו מהעולם, יכה בהם הקב"ה מכת דבר, בהם ובפלסטינים האלה, רשעים וצוררים כולם".

בהודעה של פי. ג'. קרולי, דובר משרד החוץ האמריקני, נאמר עוד: "אנו נותנים דעתנו להודעת ישראל, שדברי הרב אינם משקפים את דעותיו של ראש הממשלה".

"הדברים האלה אינם רק פוגעניים מאוד, אלא שליבוי יצרים מסוג זה פוגע גם בעניינו של השלום", אומרת ההודעה. "עם ההתקדמות לקראת חידוש המו"מ לשלום, חשוב שפעולות של אנשים מכל הצדדים יסייעו לקדם את המאמצים שלנו, לא לפגוע בהם".

ראש צות המו"מ הפלסטיני, סאעב עריקאת, אמר כי דברי יוסף הם "חלק מההסתה הישראלית הנמשכת וביטוי הגזענות נגד הפלסטינים". הדברים הם "קריאה לרצח עם", אמר עריקאת.