בורסות אירופה סגרו בעליות בעקבות השיפור בוול סטריט

ניקיי מסכם את אוגוסט בירידה מצטברת של 7.5% ■ התחזקות המטבע היפני ממשיכה לעורר דאגה בקרב היצואנים הגדולים באסיה

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר (ג') בירידות חדות של כ-1% במדדים המובילים וזאת בעקבות הנעילה השלילית באסיה, אותה הובילה טוקיו בה סגר המדד המוביל, ניקיי, בנפילה של 3.6%. בכך מסיים המדד את חודש אוגוסט בירידה מצטברת של 7.5%. את יום המסחר, עם זאת, סגרו המדדים באירופה בעליות קלות לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים בארה"ב שהביאו לשינוי מגמה בוול סטריט.

יום עמוס בנתוני מאקרו בארה"ב נפתח (ב-16:00 שעון ישראל) עם פרסום מדד קייס שילר, של מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב, לחודש יוני. המחירים רשמו עלייה של 4.2% ברבעון השני, לעומת צפי לעלייה של כ-3.5% בלבד ולאחר ירידה של 2.8% ברבעון הראשון. לעומת חודש מאי נרשמה עלייה של 1% במחירים, לאחר עלייה של 1.3% במאי.

ב-16:45 פורסם מדד מנהלי הרכש של התעשייה לאזור שיקגו לחודש אוגוסט, שרשם ירידה ל-56.7 נקודות לעומת צפי לירידה ל-57.5 נקודות מ-62.3 נקודות בחודש יולי. ביום רביעי יתפרסם מדד מנהלי הרכש הארצי בארה"ב שצפוי לרשום ירידה לרמה של 53.2 נקודות לעומת 55.5 נקודות ביולי. ב-17:00 פורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש אוגוסט, שרשם עלייה ל-53.5 נקודות. כלכלנים צפו ירידה לרמה של 50 נקודות, לעומת 50.4 נקודות בחודש יולי.

טוקיו מסכמת חודש שחור - ירידה של 7.5%

שוקי אסיה לא הצליחו להמשיך בכיוון הירוק, וזאת לאחר שאתמול קטעו הבורסות שם רצף של קרוב לשבוע שלם של ירידות שערים. מדד הניקיי היפני הוא שהוביל הבוקר את ההידרדרות במזרח על רקע החששות ההולכים וגוברים בקרב יצואנים ביבשת מפני המשך התחזקות המטבע המקומי אל מול הדולר.

בזירת המט"ח הגלובלית ממשיך הין במסעו צפונה על רקע חששות המשקיעים כי גם ניסיונותיו של הבנק המרכזי ביפן, ה-BOJ, לא יוכלו לעצור את התחזקותו של המטבע היפני ויחריפו את הלחץ על היצואנים הגדולים במשק המקומי.

הדולר ממשיך לאבד מערכו כנגד המטבע היפני ונסחר בירידה של כ-0.37% לעבר רמת ה-84.2955 ין, זאת בהמשך למסחר אתמול, אז רשם נפילה של למעלה מ-1% מול הין. בכך נמחקה כלא הייתה ההתחזקות של הדולר שהורגשה בימים האחרונים. [לטבלת שערי חליפין]

אתמול הצהיר הבנק המרכזי ביפן על כוונתו להתערב בשוק המט"ח ולנקוט באמצעים רגולטוריים שונים על מנת לנסות ולשלוט בשערי החליפין של המטבע. בעקבות כך, רשמו המדדים לראשונה זה מספר ימים עליות שערים. עם זאת, הצהירו הלילה גורמים שונים בשוק ההון באסיה כי הצעדים עליהם הצהיר הבנק המרכזי ביפן "אינם מספיקים".