הערתם את הילדים? באישון לילה הוכרע: אין שביתה בתיכונים

בית הדין הארצי לעבודה הודיע הלילה כי שביתת ארגון המורים אינה חוקית והורה להם לפתוח את שנת הלימודים ■ בצפת, אשדוד וגבעתיים תשובש פתיחת השנה בשל סכסוכים נקודתיים

גם שנת הלימודים הנוכחית כמעט ונפתחה בשביתה, אך באישון לילה הצליח בית הדין הארצי לעבודה למנוע את השבתת המערכת כשהורה למורים בבתי הספר העל-יסודיים, חברי ארגון המורים לפתוח את השנה ולהגיע הבוקר לבתי הספר - זאת בניגוד לדרישת יו"ר הארגון, רן ארז, לאפשר למורים לקיים שביתת מחאה בת יום אחד.

כזכור, המורים הכריזו כבר במהלך החופשה כי בכוונתם להשבית את המערכת במחאה על היישום הצפוי של רפורמת "אופק חדש" בחטיבות הביניים - זאת על אף שארגון המורים לא הצטרף לרפורמה החדשה של משרד החינוך, בניגוד לעמיתיהם חברי הסתדרות המורים המלמדים בבתי הספר היסודיים.

לאחר שבית המשפט קבע כי שביתה זו אסורה ואינה חוקית - הכריזו אתמול בארגון המורים על שביתת אזהרה בת יום אחד במחאה על כך שלא נחתם עימם הסכם עבודה קיבוצי במקום זה שפג תוקפו לאחרונה. אמש, כאמור, קבע באישון לילה בית הדין הארצי לעבודה כי גם צעד מחאה זה אינו צעד לגיטימי והורה למורים להגיע למקום עבודתם כרגיל.

בארגון המורים קיבלו בזעם את ההחלטה הלילה וטענו כי החלטת בית הדין נקבעה מראש וכי מדובר ב"דיון מכור". בארגון טענו כי יגובשו צעדי מחאה חלופיים בהקדם.

עם זאת, יש לציין כי בכמה מוקדים ברחבי הארץ צפויים שיבושים בפתיחת השנה. בין היתר מדובר בבתי הספר בעיר אשדוד, בגבעתיים, בצפת, במג'דל שמס וכן באחד מבתי הספר בעיר ראש העין. לצורך מענה לשאלות הורים נפתח במשרד החינוך חדר מצב מיוחד במספר: 1-800-25-00-25.