אהוד ברק: "הרמטכ"ל צריך להשאר בתפקיד עד הסוף"

בראיון לגלי צה"ל אמר שר הביטחון: "כולם מבינים את המשמעות של כישלון במו"מ עם הפלסטינים, ולכן אנחנו צריכים לעשות הכול על מנת למצות את הנושא"

בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר (א') שר הביטחון, אהוד ברק, בנוגע לפרשת מסמך גלנט כי "הציבור בישראל מביט על המטכ"ל ורואה אותה כחבורה שמופקדת על הביטחון במדינה. יש לנו מטה כללי מצוין, האנשים ברמה גבוהה מאוד. ברור שהיו פה דברים שלא היו צריכים לקרות".

לדברי ברק, "אני בטוח שאחרי שיואב גלנט ייכנס לתפקיד הרמטכ"ל כולם יקבלו את סמכותו. יכול להיות שאחד או שניים יעזבו, כפי שקורה תמיד. טוב מאוד שהמשטרה חשפה מהר את המהלך הנפסד הזה, וטוב שהוא לא צלח".

- האם יכול להיות שרל"ש יפעל בניגוד לעמדת הבוס שלו, הרמטכ"ל?

"אני לא חושב שבנסיבות שנוצרו אני אחווה דעה על העניין. הוועדה שמיניתי תבדוק את הנושא. אין פה שום דבר אישי. אנחנו צריכים לוודא שדברים כאלה לא יחזרו".

- האם הרמטכ"ל צריך להישאר בתפקיד עד היום האחרון?

"אין ספק. יש לנו רמטכ"ל מצוין, יש לו עוד חצי שנה בתפקיד, והוא צריך להשאר עד הסוף. אין כאן שום דבר אישי, ואנחנו נשתף פעולה בכל נושא".

- האם קיצור כהונת הרמטכ"ל לא תתפרש כרצון של שר הביטחון לשלוט בו?

"אני מכיר היטב את המערכת הזו. 58 שנים היה נהוג שהרמטכ"ל מתמנה ל-3 שנים עם אופציה להארכה, ואני מעוניין להחזיר את זה".

על המשא-ומתן עם הפלסטינים אמר ברק: "כולם מבינים את המשמעות של כישלון במשא-ומתן, ולכן אנחנו צריכים לעשות הכול על מנת למצות את הנושא. ביני לבין ראש הממשלה נתניהו יש חילוקי דעות על חלק מהנושאים, וזה ברור לגמרי".