שטייניץ: אוניברסיטה שתקבל סטודנט ערבי תקבל יותר תקציב

במסגרת הרפורמה בהשכלה הגבוהה עליה חתם עם שר החינוך יקודמו האוכלוסייה הערבית והחרדית בקבלה לאוניברסיטאות ■ "הייתי רוצה שתפסק התחושה שערבים עובדים אצל יהודים"

על כל סטודנט ערבי וחרדי שיחלו את הלימודים, תקבל כל אוניברסיטה תקציב גבוהה יותר- כך אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ, בוועידה שקיים הערב המחוז הערבי של מפלגת העבודה בבית ברל. שר האוצר אמר כי במסגרת הרפורמה בהשכלה הגבוהה עליה חתם עם שר החינוך, גדעון סער, יקודמו האוכלוסייה הערבית והחרדית בקבלה לאוניברסיטאות.

בנוסף, עדכן שטייניץ את הנוכחים כי גיבש תוכנית משותפת עם המגזר הפרטי על הקמת קרן של 200 מיליון שקל שנועדה לפיתוח ההיי טק במגזר הערבי. הממשלה התחייבה לתת כמחצית מהסכום למען מטרה זו. התוכנית, שגובשה יחד עם השר אבישי ברוורמן, נועדה לקדם את הכלכלה ביישובים הערביים וכחלק ממנה תוקם תעשיית היי טק ביישובים אלו.

"בפגישה הראשונה עם מזכ"ל ה-OECD אמרתי לו מיוזמתי שיש לנו שתי אוכלוסיות בישראל שמצבן הכלכלי נמוך: הערבים והחרדים", אמר שטייניץ, "אנחנו מתכוונים לטפל במגזר הערבי. כלכלת ישראל היא של כולנו, ואני שר אוצר של כל מדינת ישראל".

לדבריו, באוצר מזהים כניסה של ישראלים למעגל העבודה, מרביתם באוכלוסיה הערבית. שר האוצר סבור כי המהלך קרה בעקבות הוראתו שלא להעניק הטבות במס למי שיעסיק עובדים זרים לא חוקים. "משימה חשובה של שילוב ערביי ישראל עומדת בראש משימתנו

השילוב הוא רק בחיתוליו, הייתי רוצה שתפסק התחושה שערבים עובדים אצל יהודים", הוסיף שטייניץ.

ח"כ ראלב מג'אדלה, יוזם הכנס, התייחס בכנס לשיחות הישירות בין הפלשתינים לישראל שהחלו היום בשארם א- שייח ואמר כי הוא מברך את יו"ר העבודה, אהוד ברק על קיומן. "אני מקווה שנתניהו הוא ראש ממשלה של שלום ולא של מתנחלים. ניסינו מספר פעמים מלחמות ולא הצלחנו. כדאי ללכת לכיוון השלום", אמר מג'אדלה.