האם נרקמת עסקה? "המשך ההקפאה תמורת שחרור פולארד"

גל"צ: בירושלים בוחנים מהלך שבמסגרתו ישוחרר המרגל הישראלי, בתמורה להמשך הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ■ לשכת ראש הממשלה: אין שינוי במועד סיום ההקפאה

האם נרקמת עסקה? המשך ההקפאה של הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים, תמורת שחרור ג'ונתן פולארד? הרעיון הזה מתגלגל בימים האחרונים, והגיע אף ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך כזה, כך פורסם בגל"צ, מעריכים גורמים מדיניים כי חלק גדול משרי הימין יוכל "לבלוע" את הגלולה המרה מאוד של הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

גורם פרטי, שעוסק שנים רבות בחקר הסכסוך הישראלי-פלסטיני ונמצא בקשרים עם גורמים פלסטינים ואמריקנים מעיד שלפני ימים אחדים פנה אליו מקורב לראש הממשלה וביקש ממנו לערוך בדיקה דיסקרטית ובלתי-פורמלית מול גורמי ממשל, האם יש היתכנות לעסקה כזו. הגורם הישראלי העביר את הבקשה לוושינגטון, אבל לא ידוע כיצד והאם השיבו האמריקנים לפנייה. בנוסף, גורמים שונים מעידים שבסקרי דעת קהל שערכו לאחרונה בלשכת ראש הממשלה הוצגה לנשאלים בין השאר גם השאלה "האם תתמוך בהארכת ההקפאה תמורת שחרור פולארד?".

כמו כן, ניתן לראות שראש הממשלה נתניהו לא מקיים כל דיון מסודר בעניין סיום ההקפאה - לא בממשלה ולא בקבינט - דבר שאולי מעיד שמשהו מתרחש מאחורי הקלעים ובשקט. כידוע, שר הביטחון ברק מבקר בימים אלה בוושינגטון ונפגש עם גורמי ביטחון אמריקנים. לא ידוע אם נושא שחרור פולארד עולה בפגישות האלה, אך זו בהחלט אפשרות.

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "לא ידוע לנו על פנייה לאמריקנים בעניין. ראש הממשלה לא שינה את עמדתו: כפי שנתניהו אמר, ההקפאה מסתיימת ביום ראשון הקרוב, 26 בספטמבר". יושב ראש מועצת יש"ע, דני דיין: "זו סחטנות מכוערת, המשולה למסירת הגולן תמורת שחרור שליט". עדי גינצבורג, איש הוועד למען שחרור פולארד, התייחס בספקנות לעסקה אפשרית.