ההתייעלות בדרך: פרטנר תקצץ יותר מ-200 מיליון שקל

המנכ"ל הנכנס מסמן מטרה להנהלת החברה - קיצוץ כבר בשנת התקציב הבאה ■ בין השאר יבחן את כדאיות הפעילות הקווית של החברה

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר הנכנס, כבר לוקח את המושכות לידיו: אתמול (ג') הוא הודיע להנהלת החברה על כוונתו להוביל מהלך לצמצום הוצאות בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקל בשנת התקציב הבאה.

ל"גלובס" נודע כי גלברד שכר את שירותיה של חברת סקר לייעוץ ארגוני כדי להכין לו תוכנית להתייעלות פנימית. גלברד עבד עם אנשי החברה גם כשהיה בפלאפון ובבזק. המהלך הזה עשוי להוביל בסופו של דבר לפיטורי עובדים, אך אילן בן-דב, הבעלים של פרטנר, וגלברד אינם מעוניינים בקיצוץ כוח האדם רק כדי לצמצם את ההוצאות; הם מעוניינים בהשגת התייעלות ארגונית.

גלברד כבר החל לנהל את הדיונים על תוכניות העבודה של פרטנר, כך שלמעשה תקופת החפיפה עם המנכ"ל הפורש, דוד אבנר, היא למראית עין בלבד. הוא מנהל את החברה מהיום הראשון שנכנס לתפקיד, ואבנר, שיחסיו עם גלברד מתוחים, מבלה פחות שעות מבעבר בפרטנר.

אין מנוס מהורדת מחירים

במסגרת גיבוש תוכניות העבודה, יצטרך גלברד לענות בין היתר על השאלות עד כמה כדאית הפעילות של פרטנר בתחום התקשורת הקווית (אינטרנט וטלפוניה), ומהי מתכונת הפעולה המתאימה.

באחרונה, החליטה פרטנר למזג את חטיבת התקשורת הקווית לחטיבת הלקוחות, וזאת במטרה לגייס את כל כוח המכירות של החטיבה לטובת הפרויקט, אך עדיין לא נראות תוצאות בשטח. גלברד גילה שרווחיות הפרויקט נמוכה ותישאר נמוכה עוד זמן רב, בעיקר לאור קצב הצטרפות המנויים, הרחוק מלהלהיב. כמו כן, סביר להניח שהחברה לא תצליח להחזיר את ההשקעה בפרויקט הקווי.

לפיכך, סגירת הפעילות הקווית עשויה לחסוך כסף רב לפרטנר, אך מבחינה אסטרטגית צעד כזה עשוי גם לפגוע בחברה. על הפרק עומדת שאלת התגבשות קבוצות התקשורת והאפשרות למיזוג בין סלקום ונטוויז'ן, ואם תיסגר הפעילות הקווית, תיוותר פרטנר ללא מענה. נראה שהפתרון של גלברד יהיה להסתפק בצמצום הפעילות הקווית, אך כאמור טרם התקבלה החלטה בנושא.

כעת פרטנר נערכת לתרחישי קיצון אפשריים, ובעיקר לאפשרות שלא יהיה מנוס מהורדת מחירים, וזאת בעקבות כניסתם של שחקנים חדשים לשוק התקשורת והפחתת דמי הקישוריות, שתיכנס לתוקפה בינואר 2011. כל אלה צפויים לפגוע בהכנסות החברה בהיקף של מאות מיליוני שקלים.