הצלחה להנפקת אורתם סהר: גייסה 100 מיליון שקל באג"ח

בשלב המוסדי והציבורי של ההנפקה נרשמו ביקושים בהיקף של כ-266 מיליון שקל ■ בעקבות ביקושי היתר שנרשמו, נקבעה ריבית של 5.2% לאגרות החוב

חברת אורתם סהר, בניהולו של אמיר נחום, סיימה בהצלחה את הנפקת איגרות החוב שלה, וגייסה כ-100 מיליון שקל - גבוה ב-30 מיליון שקל מהסכום אותו התכוונה לגייס במקור.

בשלב הציבורי של הנפקה, נרשמו ביקושים של כ-92 מיליון שקל, פי 4.6 מהסכום אותו ביקשה החברה לגייס מהציבור, שעמד על 20 מיליון שקל. ביקושים אלה התווספו לסכום של 80 מיליון שקל שהובטח בשלב המוסדי של ההנפקה. בעקבות ביקושי היתר שנרשמו, נקבעה ריבית של 5.2% לאגרות החוב.

גם בשלב המוסדי של ההנפקה נרשמו ביקושי יתר גבוהים של כ-174 מיליון שקל, בעקבותיהם נסגר המכרז המוסדי בריבית של 5.5%, וזאת לעומת ריבית מקסימאלית של 6.35% אשר הוצעה מלכתחילה.

את ההנפקה הובילו חברות החיתום לאומי פרטנרס, ברק קפיטל ,ארט פיננסים, דיסקונט חיתום ורוסריו קפיטל. אגרות החוב שהונפקו הן מסדרה חדשה (ד'), צמודות למדד, ובעלות מח"מ של 4 שנים, אשר יעמדו לפירעון ב-4 תשלומים שווים בין השנים 2013-2016.

אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר מסר כי "הביקושים הגבוהים להנפקה מעידים מבחינתנו על האמון שרוכש שוק ההון לחברה. לחברה צבר הזמנות גבוה שאנו מאמינים כי יביא להמשך הצמיחה בחברה".

אורתם סהר הוקמה בשנת 1999 והיא מתמחה בביצוע פרויקטים מורכבים של בנייה בתחום ההנדסה האזרחית כגון הקמת מרכזים לוגיסטיים, קמפוסים לאוניברסיטאות, בתי חולים מתחמי היי-טק, תחנות רכבת, מוזיאונים, תיאטראות ועוד. בשנת 2006 רכשה אורתם-סהר את עסקי הבנייה של קבוצת מליבו ישראל, ומאז החלה לפעול גם בתחום הבנייה למגורים.

כמו כן, פעילה החברה בתחום האנרגיה הירוקה. אורתם מחזיקה כ-38% בפרויקט בגלבוע וכן ב- 25% מפרוייקט מנרה, להקמת תחנות כוח המבוססות על טכנולוגיית אגירה שאובה. בעלי השליטה באורתם-סהר הם אמיר נחום וחברת דוראה הציבורית (כ-42% כל אחד).