"נמשיך לצמוח בהכנסות בקצב של 20% גם ב-2011"

‎‎כך משוכנע משה בן בסט, מנכ"ל קליקסופטוור, שהרוויחה‎ ‎‏2.3 מיליון דולר ברבעון השלישי, ירידה של 28% מהרבעון המקביל ‏‎‎‏ קופת המזומנים גדלה ב-6 מיליון דולר ל-48 מיליון דולר‏

‎‎תוצאותיה של חברת קליקסופטוור לרבעון השלישי היו כבר ידועות בשוק, לאחר שלפני שבועיים סיפקה החברה מעין "אזהרת הכנסות". לפיכך, עם פרסום התוצאות היום הפוקוס של המשקיעים הינו על עתיד החברה והצפוי לה בשנת 2011.

"אני מאמין שנמשיך לצמוח בקצב של 20%, כפי שהצגנו בחודשים האחרונים", אומר היום ל"גלובס" פרופסור משה בן בסט, יו"ר ומנכ"ל החברה. "לא צריך להיכנס לדאגה או לפאניקה - אם מסתכלים עלינו במשך 10 שנים, ברמה השנתית יש קצב גידול ברור של 20%, ובשלוש השנים האחרונות הקצב אפילו האיץ, למרות כל המשברים הכלכליים".

קליקסופטוור מייצרת פתרונות תוכנה לניהול כוח עבודה נייד, ולקוחותיה הם חברות מתחומים שונים שיש בהן מערך גדול של טכנאים, הזקוקות לפתרונות בתכנון אסטרטגי של גודל המערך ובהחלטות בזמן אמת של שיבוץ וניוד. הכנסות החברה מתחלקות לשניים: ממכירת רישיונות התוכנה, ומהשירותים והתמיכה לאחר המכירה.

ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה ב-17.5 מיליון דולר, עלייה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וירידה קלה ביחס לרבעון הקודם. כמחצית מהכנסות החברה הגיעו ברבעון זה מאירופה, 40% מצפון אמריקה, והיתרה מאזור אסיה פסיפיק.

‏בשורה התחתונה הרוויחה קליקסופטוור על-בסיסGAAP ‎‏ 2.3 מיליון דולר, ירידה של 28% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. על-בסיס ‏Non-GAAP‏ ירד הרווח הנקי ב-22%, ל-2.8 מיליון דולר. למרות הירידה ברווחיות, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה גבוה, ועמד ברבעון על 5.7 מיליון דולר. קופת המזומנים של החברה, שגדלה בסכום דומה, הכילה בסוף חודש ספטמבר 48.3 מיליון דולר.

‎‎ההכנסות השנה יצמחו בכ-19%

‏‎‎לרבעון הרביעי מעריכה החברה כי תרשום הכנסות של מעל 20 מיליון דולר, אשר יובילו להכנסות שנתיות של למעלה מ-72.5 מיליון דולר - בטווח התחזית השנתית שסיפקה החברה בתחילת השנה, המייצג צמיחה של כ-19% ביחס ל-2009.

‏בשבוע שעבר דיווחה קליקסופטוור על שיתוף פעולה עם חברת ‏SYBASE‏, שנרכשה מוקדם יותר השנה על-ידי ‏SAP‏. "מדובר בהתפתחות סופר חיובית עבורנו", אומר בן בסט, ונותן דוגמה ללקוח בצפון אמריקה שעושה שימוש באפליקציות החדשות של החברה, המשתמשות ברשת החברתית: "על דף הפייסבוק של החברה יכול הלקוח לקבל שירות, ולקבל חלון זמן בן מספר שעות שבו יגיע הטכנאי להתקין את המוצר שהזמין. ככל שמתקרבים למועד ההגעה, יקבל הלקוח עדכון בפייסבוק שלו על השעה המדויקת בה יגיע הטכנאי. זה משפר את השירות וההתייחסות ללקוח, ולחברה עצמה זה יותר זול, כי הכול נעשה על-ידי התוכנה שלנו ולא צריך צבא של טלפניות", מסכם בן בסט. ‏‎‎‏