נתניהו: מחברי דו"ח גולדסטון חייבים התנצלות לעם ישראל

נאום רה"מ בכנס הפדרציות היהודיות בניו-אורלינס, הערב, שוסע בהתפרצויות של מפגינים ■ תגובת נתניהו: "המפגינים האלה באו לכתובת הלא נכונה"

בנאום בניו-אורלינס, ששוסע כמה פעמים ע"י מפגינים קולניים, מניפי כרזות, אמר הערב (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי מחברי דו"ח גולדסטון חייבים התנצלות לעם ישראל, בעקבות הודאת חמאס, שממנה עולה כי שיעור האבדות האזרחיות בעזה היה קטן בהרבה מכפי שדווח. נתניהו גם קרא למדינות המערב, במרומז, לשכנע את איראן שהן יהיו מוכנות להפעיל כוח צבאי נגדה כדי לבלום את מאמצי האייתללות לפתח נשק גרעיני.

רה"מ דיבר בכנס השנתי של הפרדציות היהודיות באמריקה הצפונית. ארבע פעמים שוסע הנאום בצעקות רמות נגד ה"כיבוש". כל פעם הוצאו המפגינים בכוח מהאולם, אך המהומה אילצה את רה"מ להפסיק את הנאום לפרקי זמן קצרים. ככל הנראה, ההפגנה תוכננה בקפידה. כשהופסקה התפרצות אחת, החלה אחרת, לאחר כמה דקות, בפינה אחרת של האולם. על אחת מהכרזות שהניפה מפגינה נמרחה הכתובת: "הכיבוש הוא מקור הדה-לגיטימציה של ישראל". ועל שלט אחר: "חוק הנאנמנות הוא מקור הדה-לגיטימציה של ישראל".

לאחר ההתפרצות הראשונה, שהיתה הקולנית ביותר, אמר נתניהו: "עוד מעט אדבר על המאמצים לשלול לגיטימציה ממדינת ישראל. עכשיו אני יכול לומר, שהמפגינים האלה באו לכתובת הלא נכונה". לאחר התפרצות נוספת, אמר רה"מ: "חבל שיהודים מצטרפים למאמצי הדה-לגיטימציה של ישראל".

חלק ניכר מהנאום הקדיש נתניהו לקמפיין בהיקף גלובלי לשלול לגיטמציה לישראל.

בשבוע שעבר הודה חמאס, שיותר מ-700 מלוחמיו נהרגו במבצע "עופרת יצוקה", וזה בדיוק מה שצה"ל אמר כל הזמן, אמר רה"מ. זה מראה ששיעור האבידות אזרחיות במבצע היה נמוך ביותר, במיוחד לאור העובדה שחמאס הטמיע את לוחמיו בריכוזי אוכלוסיה.

בעקבות חשיפת האמת, מחברי דו"ח גולדסטון, וכל אלה שסייעו בהכנתו ובניצולו לתעמולה אנטי-ישראלית חייבים התנצלות לעם ישראל, הכריז נתניהו.

חוזה המדינה, תיאודור הרצל, צדק בהרבה דברים, אך הוא היה אופטימי מדי בהערכתו, שהקמתה של מדינת היהודים תביא להיעלמות האנטישימיות, הוסיף רה"מ. האנטישמיות לא נעלמה. היא מצאה כתובת חדשה: מדינת ישראל. כיום, בחוגים רבים בעולם, מושמצת ישראל ומהווה מטרה לתעמולת שטנה. מבקריה רוצים לשלול ממנה את הזכות ששמורה לכל מדינה אחרת בעולם, הזכות להגנה העצמית.

הדבר הכי גרוע הוא, שיש יהודים שמתחילים להאמין בכך בעצמם, אמר נתניהו, ברמז למפגינים במהלך נאומו.

ראש הממשלה אמר שישראל מעריכה מאוד את מאמצי ממשל אובמה להטיל סנקציות קשות על איראן, אך הדגיש כי לפי שעה אין סימן שמנהיגי המדינה שוקלים אפשרות להפסיק את תכנית הגרעין שלהם. מאמצי בלימה לא יעזרו, לדעתו. אי אפשר לצפות שמאמצים כאלה יועילו נגד משטר ברוטלי שמטיל על ארה"ב את האחריות להתקפה על המגדלים התאומים ושקורא להשמדת ישראל.

בקריאה מרומזת למערב ליצור איום של פעולה צבאית נגד איראן, אם לא תחדל ממאמציה לפתח נשק גרעיני, אמר נתניהו: הפעם היחידה שבה הפסיקה איראן את תכניות הפיתוח הגרעיניות שלה היתה זמן קצר ב-2003, כאשר המנהיגים בטהראן חשבו שנשקפת סכנה צבאית לארצם.

האירוניה היא, שאם המערב רוצה לגרום להפסקת מאמצי איראן להשיג נשק גרעיני בלי להפעיל כוח, הוא חייב לשכנע אותה שהוא מוכן להפעיל נגדה כח צבאי, אמר רה"מ. דברים דומים אמר נתניהו בפגישתו אמש עם סגן נשיא ארה"ב, ג'וזף ביידן.

נתניהו הגדיר בנאומו את איראן כסכנה הגדולה ביותר לישראל ולעולם כולו, והדגיש כי המדיניות הנכונה היא למנוע ממנה את המשך עבודות הפיתוח של נשק גרעיני. "השורה התתונה היא: תכנית הנשק הגרעיני של איראן חייבת להיפסק", הכריז רה"מ.

הוא אמר, כי בעוד שהאיום האיראני ומסע הדה-לגיטימציה הן שתי הסכנות הגדולות ביותר שנשקפות לישראל, שתי ההזדמנויות הגדולות שפתוחות לפניה הן שלום עם הפלסטינים ומדינות ערביות והפריחה הכלכלית שתבוא בעקבות השלום.

ההזדמנות להגיע לשלום בהיקף רחב יותר עם מדינות ערב והפלסטינים נובע מכך שמדינות ערביות מבינות את הסכנה שנשקפת מאיראן, אמר נתניהו. ובעוד שישראל חותרת להגיע לשלום עם הפלסטינים, היא רוצה לראות שהפלסטינים אכן מחויבים לשלום כמו ישראל.

"אנו רוצים התחייבות מקבילה מצד הפלסטינים", הצהיר רה"מ. "אנו מוכנים להכיר במדינה הפלסטינית העתידית כמדינת הפלסטינים ואנו מצפים שהם יכירו במדינת ישראל כמדינת העם היהודי".

הוא הוסיף: "אנו רוצים בשלום בטוח, לא שלום שבעקבותיו אנו נצא ואיראן תיכנס אחרינו, כפי שקרה בלבנון ובעזה... אם ישראל לא תקיים נוכחות בבקעת הירדן בעתיד הנראה לעין, זה בדיוק מה שיקרה ואני לא אניח לכך לקרות... אנו לא רוצים ביטחון של פיסת נייר, אלא ביטחון על הקרקע... אני מוכן לעשות יתורים למען השלום, אך איני מוכן להמר על ביטחון ישראל".

בהתייחסו ליזמות פלסטיניות לעקוף מו"מ ישיר עם ישראל ולהישען על מועצת הביטחון של או"ם, אמר נתניהו: "בואו ננהל מו"מ לשלום... אל תציבו תנאים מוקדמים".

"שאלתי לא פעם את עצמי, מדוע הפלסטינים נמנעו ממו"מ עימנו", הוסיף רה"מ. "... ייתכן שהם חשבו שהעולם יכפה הסדר על ישראל... אבל אני בטוח שזה לא יקרה כי ידידי ישראל וארה"ב בראשם לא יניחו לדבר כזה לקרות... הדרך היחידה היא לשלום היא מו"מ... במקום לבזבז זמן על ויכוחים על נושאים שוליים, אני בטוח שנוכל למצוא נוסחה שתאפשר לנו להמשיך במו"מ".

נתניהו אמר, כי שלום באזור יפתח הזדמנויות כלכליות גדולות לכל הצדדים, אך ציין, שישראל לא המתינה לשלום כדי לפתח את כלכלתה, שהיא עתה מקור לגאווה.