מסתמן: אין רוב בכנסת להקפאת קצבאות הילדים והזקנה

רוב חברי ועדת הכספים והעבודה והרווחה לא יתמכו בהקפאת הקצבאות, צעד העיקרי שהוצע על ידי האוצר וצפוי היה לחסוך לקופת המדינה כ-900 מיליון שקל למימון הגרעון

רוב חברי ועדת הכספים וחברי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לא יתמכו בהקפאת קצבאות הילדים והזקנה בהתאם לנקבע בחוק ההסדרים לשנים 2012-2011 ושכבר אושר בקריאה ראשונה בכנסת.

הקפאת הקצבאות הוא הצעד העיקרי שהוצע על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר למימון הגרעון הממשלתי. המהלך המשולב צפוי לחסוך לקופת המדינה כ-900 מיליון שקל - 360 מיליון שקל בגין הקפאת העלאת קצבאות הילדים ועוד 535 מיליון שקל בגין עדכון כלל הקצבאות לפי שיעור מופחת של מדד המחירים לצרכן. נזכיר כי יעד הגירעון עומד בשנת 2011 על 2.9% ואי הקפאת הקצבאות תקשה מאוד על עמידה ביעד זה.

באוצר מדגישים כי מדובר בהקפאת העלאה ולא על קיצוץ קצבאות. ח''כ פאינה קירשנבאום אמר בתגובה כי "אם נקפיא את הקצבאות - נשלם מחיר בקו העוני". יצחק קדמן, יו''ר המועצה לשלום הילד, תהה "למה רוצים לגזול את הסכום הפעוט הזה מהילדים. אין עוד מדינה בעולם עם שיעור עוני בקרב ילידם כמו מדינת ישראל. אסור שהוועדה הזו תתן יד לזה"

"אל תגזלו אותם, אל תורידו להם שקל - אין אוכלוסיה שנפגעת במדינה כמו הילדים. למה לא פוגעים בהטבות המס", טען קדמן. "אני מזכיר לכם שדווקא ראינו שיפור וירידה בעוני בקרב קשישים", טען משה בר-סימן טוב, סגן הממונה על האגף התקציבים.