מנכ"ל משרד התיירות: "צריך לבנות עוד 19 אלף חדרי מלון"

נועז בר-ניר: "ענף המלונאות יהפוך בשנים הקרובות לענף מוביל ואטרקטיבי בתחום השקעות ההון"

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, קרא היום לגופים המוסדיים והבנקים להשקיע בענף המלונאות, לעודד יזמים ולאפשר להם לקבל מימון בתנאים מועדפים לבניית מלונות חדשים בישראל.

בר ניר, אשר סקר את הצלחתה של תעשיית התיירות בשנה החולפת, בפני משתתפי הוועידה השנתית למימון תאגידי של די.סי.פייננס, הסביר כי תעשיית התיירות היא מהתעשיות המובילות בעולם ובשנים האחרונות הולכת ותופסת מקום מרכזי גם בישראל.

בשנת 2008 עמדו ההכנסות הישירות מתיירות על כ-24 מיליארד שקלים - 56% מהן מתיירות נכנסת ולהן ערך מוסף של 80%. בנוסף, הכנסות חברות התעופה הישראליות באותה השנה עמדו על 2.2 מיליארד שקלים, מספר המועסקים בתיירות באופן ישיר עמד על 90 אלף, 60 אלף עובדים נוספים הועסקו בתעשייה באופן עקיף. אלו הם נתוני 2008, אשר צפויים להישבר כבר היום עם הגיעו של התייר ה-3 מיליון ואחת לישראל והכתרתה של שנת 2010 כשנת השיא החדשה.

בר ניר ציין כי כתוצאה מהגדלת תקציב השיווק של משרד התיירות בשנים האחרונות, חל גידול במספר התיירים המבקרים בישראל וכיום לא ניתן למצוא חדר פנוי עבור אורחים חשובים ורצויים אלו, במהלך חודשים רבים בשנה. יעד משרד התיירות להגעתם של 5 מיליון תיירים כבר בשנת 2015, מחייב בנייתם של 19,000 חדרים נוספים, כבר היום. המחסור המשמעותי ביותר, הוסיף בר ניר, נמצא בירושלים, תל אביב ואזור סובב כנרת.

בר ניר הדגיש כי "המחסור בחדרי מלון, במידה ולא יטופל, מהווה איום ממשי על המשך התפתחותה של תעשיית התיירות, ועד לכדי רגרסיה שתביא לאובדן הכנסות בהיקף של מיליארדי שקלים, ביטולן של משרות קיימות ואי יצירתן של חדשות וחמור לא פחות - פגיעה בתדמיתה של ישראל כמדינת תיירות מתקדמת".

בר ניר קרא לגופים המוסדיים והבנקים לעודד את היזמים ולסייע להם במתן מימון לבניית מלונות, בתנאים מועדפים: "משרד התיירות נתן השנה מענקים המסתכמים ב-180 מיליון שקל - מתוך השקעות בהיקף של כ-900 מיליון שקל. מענקים אלו ימשכו גם בשנים הקרובים, אך הם לא מספיקים. הסיוע של הגופים המוסדיים והבנקים ליזמים, הוא הכרחי בכדי לעודד את היזמים, למתן את הסיכון ולהפוך השקעה זו לאטרקטיבית".

בשנים הקרובות, סיכם בר ניר, עם הגידול בתיירות, יהפוך ענף המלונאות בישראל לענף מוביל ואטרקטיבי עבור יזמים ואתגר חשוב לגופים התומכים, בהם המוסדיים והבנקים. אני מאמין כי מי שישקיע - ירוויח, ואני קורא לכם לתמוך בתעשיית התיירות של ישראל, לעודד את תרומתה למשק ולסייע לה להגיע לשיאים חדשים".