נתניהו הכריע: ראש המוסד הבא - תמיר פרדו, סגנו של דגן

יחליף את מאיר דגן ■ תמיר פרדו שימש בתפקידו האחרון כסגן ראש המוסד ■ ראש הממשלה, בנימין נתניהו: תמיר פרדו הוא האדם הנכון להצעיד את הארגון בשנים הקרובות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום (ב') על החלטתו למנות את תמיר פרדו לראש המוסד הבא בכפוף לאישור ועדת טירקל. פרדו יחליף את מאיר דגן, ששימש כראש המוסד משנת 2002.

פרדו, בן 57, שימש שנים רבות בתפקידים בכירים במוסד. עם כניסתו של מאיר דגן לתפקיד ראש המוסד, בשנת 2002, התמנה פרדו לסגנו עד לשנת 2006. ראש הממשלה ציין כי לפרדו ניסיון עשיר של עשרות שנים במוסד והוא בטוח שהוא האדם הנכון להצעיד את הארגון בשנים הקרובות נוכח האתגרים המורכבים הצפויים למדינת ישראל.

ראש הממשלה ציין את הערכתו העמוקה לתרומתו הגדולה של ראש המוסד היוצא מאיר דגן לביטחון ישראל ושהוא בטוח שהוא ימשיך לתרום למדינת ישראל במשימות שונות. פרדו שירת בצה"ל כקצין קשר בסיירת מטכ"ל.

תמיר פרדו בוגר אוניברסיטת תל אביב במדע המדינה ובהיסטוריה, גויס בשנת 1980 למוסד למסלול מבצעי ושירת במגוון רחב של תפקידים והחל משנת 1988 מילא תפקידי פיקוד באגפים השונים. בשנת 1998 התמנה לראש אגף המבצעים במוסד, תפקיד אותו מילא במשך ארבע שנים. בשנת 2006 עד 2007 הושאל למטה הכללי של צה"ל ובשנת 2007, לבקשת ראש הממשלה וראש המוסד, חזר פרדו שנית לתפקיד סגן ראש המוסד, תפקיד בו שירת עד יוני 2009.