האם "אגרת האינטרנט" של רשות השידור תיגנז?

ח"כ דני דנון ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת: "רשת האינטרנט היא נחלת הכלל, והטלת אגרה עליה דומה להטלת אגרה על כניסה לקניון" ■ גילת: "לא היתה כוונה לגבות אגרה כזו"

ח"כ דני דנון (ליכוד) נפגש בשבועות האחרונים עם גורמים במשרד האוצר ועם יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, והעלה בפניו את התנגדותו ואת ההתנגדות הציבורית לסעיף בחוק ההסדרים המציע לחייב כל בעל מחשב באגרת טלוויזיה, אגרה אשר קיבלה את הכינוי "אגרת האינטרנט".

במהלך החודשים האחרונים פנו לח"כ דנון מאות אזרחים בבקשה להסיר את "אגרת האינטרנט" מהצעות החוק במסגרת חוק ההסדרים.

ח"כ דנון הסביר לגילת כי "רשת האינטרנט היא נחלת הכלל, והטלת אגרה עליה דומה להטלת אגרה על כניסה למדרחוב ולקניון. הצעות הזויות כאלה אינן מקומן בנושאים רצינים כדוגמת תקציב המדינה וחוק ההסדרים ובכלל במדינה דמוקרטית".

בנוסף, ח"כ דנון פנה לפני כחודש לשר האוצר ולראש הממשלה, כממונה על רשות השידור, בדרישה לבטל את הסעיף בחוק ההסדרים המציע לחייב כל בעל מחשב באגרת טלוויזיה, חיוב אשר הוטל עד היום על בתי-אב המשתמשים במכשיר טלוויזיה.

גורמים בכירים ברשות השידור הסבירו כי מטרת הצעת החוק היא להתמודד עם הקושי העצום של רשות השידור לגבות את תשלום האגרה מאזרחי המדינה.

על-פי ח"כ דנון, בסיום הפגישה אמרו הגורמים ברשות כי יפעלו להסיר את רעיון "אגרת האינטרנט" בוועדת הכלכלה ויאתרו פיתרון אחר לבעיית הגבייה של רשות השידור.

"לא היתה כוונה לגבות אגרה על שימוש באינטרנט"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, הביע פליאה על הפרסומים לפיהם הסכים לביטול 'אגרת האינטרנט', בעיקר משום שאגרה כזו מעולם לא היתה קיימת.

"עם כניסתו לתפקיד החל היו"ר לבחון את סעיפי חוק רשות השידור שגובש עוד לפני כניסתו לתפקיד, ובכללם הסעיפים הנוגעים לגביית האגרה. גביית האגרה מעוגנת בחוק משנת 1965, ומכיוון שכך יש לתת את הדעת לשינויים הטכנולוגיים שחלו ב-40 השנים האחרונות.

"הצעת החוק קובעת כי בעתיד יהיה רשאי השר הממונה, בהסכמת שר האוצר ולאחר דיון ציבורי ופומבי בוועדת הכספים של הכנסת, לקבוע כי חלו שינויים בהרגלי הצפייה - ורק אז להטיל אגרה גם על האפשרות לצפות בשידורים שלא באמצעות מקלט טלוויזיה. מגמה זו כבר מקובלת בעולם.

"בשום מקרה לא היתה כוונה לגבות אגרה על שימוש ברשת האינטרנט. מיותר לציין כי כל שינוי בחקיקה הוא בסמכותה של הכנסת ולא באחריות רשות השידור.

"במקביל, ד"ר גילת פועל לגיבוש מדיניות שתביא לקידום השידורים באופן שיתנו תמורה לאגרה. היו"ר בוחן מספר אפשרויות להעמקת הגבייה של אגרת הטלוויזיה תוך בחינה קפדנית של היתרונות, החסרונות וההיתכנות של חלופות אלה".