יורשת אימפריית הקוסמטיקה ל'וריאל, ליליאן בטנקור, ובתה הכריזו על סיום המריבה

הסכסוך ביניהן הצית שערורייה פוליטית שבה היה מעורב נשיא צרפת ניקולא סרקוזי

לילאן בטנקור, יורשת אימפריית הקוסמטיקה ל'וריאל, ובתה היחידה פרנסואז בטנקור-מאיירס, הכריזו על שביתת נשק בסכסוך המשפטי שלהן, שחשף את סודותיה הכמוסים של אחת המשפחות העשירות בצרפת והצית שערורייה פוליטית שהגיעה עד לנשיא סרקוזי.

בטנקור-מאיירס (בעלה היהודי הוא בנם של ניצולי שואה) הודיעה שהיא ביטלה את כל הצעדים המשפטיים שנקטה נגד פרנסואה-מארי באנייה, צלם החברה שהיא האשימה בהפעלת קסמיו על אמה בת ה-88, שהעבירה לו מיליארד אירו מרכושה.

כתוצאה מכך, גם דרישתה של הבת להציב את אמה תחת השגחת בית משפט בטענה שבריאותה הנפשית אינה תקינה, תבוטל.

המאבק בין האם לבת כבש את תשומת הלב הציבורית בצרפת לפני כמה חודשים, כאשר לתקשורת הודלפו הקלטות של שיחות פרטיות שקיימה בטנקור האם. השיחות מתארות יחסים של הון ושלטון בצרפת, כולל חשדות לתרומות פוליטיות לא חוקיות של בטנקור האם למסע הבחירות של ניקולא סרקוזי לנשיאות ב-2007. ממשלת סרקוזי הכחישה כל עבירה על החוק.

ההסכם שהושג בין האם לבת לבית בטנקור מנסה למנוע גם כל מחלוקות עתידיות בין שתיהן. הפרטים נותרו חסויים, אך עורכי דין אישרו שז'אן-פייר מאיירס, בעלה של הבת, ינהל מעתה את טתיס, חברת ההשקעות שמחזיקה ב-31% מל'וריאל, קבוצת התמרוקים הבינלאומית. ילדיה של בטנקור הבת יצטרפו למועצת המנהלים של טתיס (Tethys).

הדיווח הזה סותר את ההשערות שפורסמו בצרפת בשבועות האחרונים, לפיהן ליליאן בטנקור מנסה להרחיק את חתנה, מאיירס, מחברת ההשקעות המשפחתית.

בהודעה שפורסמה אתמול אומרת בטנקור האם שההסדר "עונה על שאיפתי לראות את משפחתי מאוחדת, וכולנו נוכל מעתה לקדם בברכה ביחד את העתיד, לטובת כולנו וטובתה של ל'וריאל, שהיא חלק כה גדול מחיי".

אוליבייה מצנר, עורך הדין של בטנקור הבת, אמר שההחלטה לבטל את התביעות התקבלה אחרי שמרשתו קיבלה "מספר מסוים של הבטחות" מבאנייה, הידיד של האם. "ליליאן ופרנסואז התאחדו מחדש והן רוצות לסיים את כל הוויכוח הזה", אמר לעיתונאים.

שיקום תדמיתי

הפיוס המשפחתי הוא בגדר חדשות טובות לל'וריאל, שתדמיתה העסקית נפגעה מהסכסוך בין בעלות השליטה. הסכסוך בין הבת לאם העלה גם תהיות על עצמאותה של ל'וריאל. בטנקור האם הציעה במהלכו לבתה למכור את מניותיה בל'וריאל לנסטלה השווייצרית, שמחזיקה גם היא (כמו טתיס) ב-31% מל'וריאל.

במזכר לעובדי החברה כתב המנכ"ל שזהו "סוף טוב שהוא חיובי מאוד לחברה". אך ההקלה הגדולה ביותר היא של האליטה השלטת, שאמינותה נפגעה קשות מהגילויים על שלמונים פוליטיים, תרומות חשאיות וציתותים לטלפונים שנחשפו במהלך הסכסוך המשפחתי. אריק וורת, שר העבודה עד לפני כמה שבועות וגזבר מפלגת השלטון בעבר, לא צורף מחדש לקבינט שהרכיב סרקוזי בחודש שעבר. הוא מתגונן מפני האשמות שהוא השתמש בהשפעתו הפוליטית כדי לארגן לאשתו עבודה במשרד ההשקעות הפרטיות של ליליאן בטנקור. החקירה בנושא זה נמשכת, והוא מכחיש את ההאשמות נגדו.

סרקוזי עצמו הואשם על ידי היומון "לה מונד" במתן הוראה לשירותים החשאיים לעקוב אחרי העיתונאי של העיתון שדיווח על פרשת בטנקור. הממשלה מכחישה שניתנה הוראה כזו, אך האפיזודה הזו תרמה לצניחת הפופולריות של הנשיא לשפל.