בית-הנבחרים האמריקני אישר: 200 מיליון ד' לכיפת ברזל

מחוקק: "זו הדוגמה העדכנית לכך שיחסי ישראל ארה"ב מעולם לא היו חזקים יותר כשמדובר בשת"פ מודיעיני, צבאי וביטחוני"

בית-הנבחרים בוושינגטון אישר אתמול (ד') חבילת סיוע בסך כ-205 מיליון דולר לפרישת מערכת "כיפת ברזל" להגנה מפני רקטות קצרות טווח.

החבילה היא חלק מהצעת חוק למימון כל פעולות הממשל לשנת הכספים 2011. הסנאט צריך להצביע על גרסתו שלו להצעת החוק ובשלב זה לא ברור כיצד הסנט יצביע בגלל הקרע הגדול בין מחוקקים דמוקרטים לרפובליקנים.

ציר בית-הנבחרים סטיב רותמן אמר כי הסיוע ל"כיפת ברזל" הוא "הדוגמה העדכנית לכך שיחסי ארה"ב - ישראל מעולם לא היו חזקים יותר כשמדובר בשת"פ מודיעיני, צבאי וביטחוני".

"הסיוע הוא מסר ברור, לבעלי בריתנו כמו גם לאויבינו", אמר המחוקק.

חבילת הסיוע ל"כיפת ברזל" נוספת לסיוע האמריקני המתמשך ל"חץ" ליירוט טילים ארוכי טווח ול"שרביט קסמים" ("קלע דוד") ליירוט טילים בטווח בינוני. כל חבילות הסיוע לטילים נוספות לסיוע הצבאי השנתי שמעניקה ארה"ב לישראל.

במאי השנה ביקשה ישראל מממשל אובמה סיוע לרכישת 12 סוללות של "כיפת ברזל", לפי דיווחים בעיתונות הישראלית. לפי דיווחים אלה, מחירה של כל סוללה הוא כ-25 מיליון דולר. אם הידיעות נכונות, ביקשה אפוא ישראל כ-300 מיליון דולר.

באחרונה אמר אלוף פיקוד הצפון, דני אייזנקוט, כי הייעוד העיקרי של מערכת "כיפת ברזל" הוא הגנה על אתרים חיוניים, כבסיסים של חיל האוויר, ולא הגנה על אזרחים. "שלתושבי ישראל לא תהיה אשליה שמישהו יפתח להם מטריה מעל לראש", אמר אייזנקוט.

"כיפת ברזל" היא פרוייקט מושתף של רפאל ושל רייתיאון.