מנכ"ל חברת החשמל התפטר: יפרוש בסוף מארס

גורמים בחברה: בין לסקר לבין היו"ר החדש יפתח רון-טל שררה מערכת יחסים מתוחה ■ דירקטוריון החברה אישר את התקציב לשנת 2011 בסך כ-20 מיליארד שקל

מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר הודיע היום (ה') כי יסיים את תפקידו בחברה לאחר הגשת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2010 בסוף מארס 2011, כך נודע ל"גלובס". עפ"י דיווחים של גורמים בחברה בין לסקר לבין היו"ר החדש יפתח רון-טל שררה מערכת יחסים מתוחה. יחד עם זאת השניים עבדו יחד בשיתוף פעולה וככל הידוע רון טל אף ביקש מלסקר להשאר בתפקיד לאחר שלסקר הודיע לו על החלטתו להתפטר. לאחרונה נקלעו השיחות על הרפורמה בחברת החשמל למבוי סתום, מה שהקשה עוד יותר על תפקודו של לסקר כמנכ"ל.

לסקר נכנס לתפקידו בינואר 2008. במהלך תקופת כהונתו כמנכ"ל הציב לסקר כיעד מרכזי את הגדלת כושר הייצור של החברה על מנת לייצב את משק החשמל ולאפשר לחברה לעמוד בשיאי הביקוש לחשמל, ובמחסור המשמעותי ברזרבות במשק, הצפויים בשנים הקרובות. במסגרת זו הוביל לסקר את החברה להגדלת כושר הייצור, באמצעות השלמת תוכניות חירום בהיקף רחב, במסגרתן הוספו עד כה כ-1,000 מגה ואט ליכולת הייצור המשקית. כמו כן, בתקופתו קודמו שיתוף הפעולה והתמיכה בהכנסת יצרני חשמל פרטיים למשק, בהיקפים משמעותיים.

יו"ר הדירקטוריון וחבריו ברכו את לסקר על תרומתו הרבה לחברה וציינו לשבח את נחישותו, חשיבתו היצירתית וכישוריו הניהוליים אשר באמצעותם הוא הצליח למצות את יכולותיה המקצועיים של החברה ולהובילה ליעדים חדשים, תוך שמירה על איתנותה הפיננסית.

אושר תקציב החברה ל-2011 - כ-20 מיליארד שקל

בנוסף, חברת החשמל מודיעה הערב כי הדירקטוריון אישר את תקציב החברה לשנת 2011 בסך כ-20 מיליארד שקל. "התקציב כולל הפחתה משמעותית בתקציב הפיתוח, הנגזרת ממצבה הפיננסי של החברה וחוסר בכיסוי תעריפי נדרש ע"י רשות החשמל. מאידך שנת 2011 מאופיינת בהמשך כניסת הגז לשימוש מאסיבי בחברה דבר שיביא בעתיד לתהליך של ירידת מחירים משמעותית בתעריפי החשמל".

רון-טל אמר היום כי "אמנם, התקציב מאפשר המשך מתווה ההפחתה של החוב הפיננסי, אולם הוא אינו מספק לצורך הפיתוח הנדרש של משק החשמל". לסקר אמר כי "מצבה הפיננסי של החברה מונח כאבן ריחיים על צווארה ומחייבה להתנהל בצעדים מדודים ומצומצמים הפוגעים ביכולתה לעמוד ביעדיה כספק שירות חיוני למשק"

חברת החשמל פירסמה בחודש שעבר את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2010, ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים ברווח נקי של 100 מיליון שקל, לעומת רווח של 1.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-6.28 מיליארד שקל, עלייה של 17.2% מההכנסות של הרבעון השלישי ב-2009. הגידול בהכנסות נבע מעלייה בהכנסה המוצעת של קוט"ש וגידול בצריכת החשמל. הרווח הנקי ירד ב-24% ל-1.19 מיליארד שקל.