הכלכלן הראשי של אקסלנס מחריף את הוויכוח על השטרות: "נמאס לי לראות אשכנזים על הכסף שלי"

שלמה מעוז ל"לילה כלכלי" בערוץ 10: "די כבר, נמאס! האשכנזים על השטרות, אשכנזים בבית המשפט העליון" ■ "לא חסרים אישים לא אשכנזים שיכולים להיות על השטרות" ■ "אולי נשים את הכבאים שנשרפו בשריפה בכרמל - לא פחות ראויים מהמשוררת רחל"

"נמאס לי לראות אשכנזים כל הזמן על הכסף שלי. אשכנזים על השטרות, אשכנזים בבית המשפט העליון - די כבר עם זה", כך אמר שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, בתוכנית "לילה כלכלי" ששודרה אמש (ב') בערוץ 10.

בתוכנית עלתה שוב לדיון הסאגה המתמשכת בעניין סדרת השטרות החדשה והדמויות שיתנוססו עליה; סאגה שכבר הספיקה ליצור מחלוקת חדשה בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר.

לדברי מעוז, לא חסרים מנהיגים, אישים או דמויות מפתח ראויות יותר מאלה שנבחרו להיות על השטרות. "יש הרמב"ם, יש מונטיפיורי, אברבנל, שפינוזה ועוד - לא צריך רק אישים אשכנזים. אולי נשים נשים על השטרות שלנו או את הכבאים הגיבורים שנשרפו בשריפה בכרמל - הם לא פחות ראויים מהמשוררת רחל. נמאס כבר! אני קורא לכל מי שקובע לעשות סדר ולשים לזה סוף", אמר מעוז.

מעוז שימש כפרשן בתוכנית לצד אמיר אייל, יו"ר קבוצת אינפיניטי. אייל קרא לדברים של מעוז "פופוליזם" ואמר כי הדמויות שבחר בנק ישראל מייצגות את המנהיגים והמובילים של ישראל והן ראויות להיות על השטרות החדשים.

בנק ישראל הודיע ביום ראשון כי על סדרת השטרות החדשה בישראל יופיעו מנחם בגין, יצחק רבין, ש"י עגנון והמשוררת רחל. בינתיים, משפחת בגין כבר הספיקה להתנגד לשימוש בדיוקנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין על השטרות וניסתה לטרפד את המהלך.

בצעד אחר של טעם רע, אתר החדשות "עניין מרכזי" בעריכת העיתונאי רמי יצהר, פירסם כתבה בעניין השטרות עם הכותרת "המשוררת השרלילה רחל תופיע על שטר בן 20 שקלים".