מזעזע: נחשף בעיראק קוראן שנכתב בדמו של סדאם חוסיין

סדאם חוסיין תרם 27 ליטרים מדמו במשך שנתיים במהלך שנות ה-90 כדי שכותב ספרי קודש איסלאמיים יכתוב את הקוראן ■ הקוראן ננעל מאחורי דלתותיהן של שלוש כספות

קוראן שנכתב ממש בדמו של רודן עיראק לשעבר נחשף היום (ג') בעירק: במשך שנתיים, במהלך שנות ה-90, תרם הרודן העיראקי סדאם חוסיין 27 ליטרים מדמו כדי שכותב ספרי קודש איסלאמיים יכתוב את הספר הקדוש לאיסלאם - הקוראן - בדיו שהוכן מדמו.

מאז שנפל משטרו לפני כמעט שמונה שנים כמעט אף אחד לא ראה את הספר הנדיר, מפני שהוא ננעל מאחורי דלתותיהן של שלוש כספות.

הכספת במסגד הגדול בבגדד נשארה נעולה בשלוש השנים האחרונות, ובה 114 הפרקים הקדושים. "ערכו של מה שנמצא כאן לא יסולא בפז, זה שווה מיליוני דולרים", אמר השייח' אחמד אל-סמארי, ראש קרן אנדוומנט הסונית בעיראק לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי, כשמאחוריו פרוסים דפי הספר המדמם.

"זה אסור, מה שהוא עשה", הוסיף השייח' סמארי. למרות זאת, מעיד סמארי שהוא שימש כשומרו של המסמך במהלך המתקפה האמריקנית ב-2003, החביא דפים בביתו ובבתי קרוביו.

שעה שעיראק אוספת אט אט את ממשלתה הרביעית מאז נפילת חוסיין ב-2003, מנסה כעת המדינה להתמודד עם הנושאים הקשים יותר - מה לעשות עם ציוני הדרך והסמלים הייחודיים למשטר סדאם, אבל כאלו שגם נהיו סמליה של עיראק. חלקם, כמו החרבות המפורסמות שהופיעו במצעדיו הצבאיים, הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות העיראקית.