סילבן שלום: "שיטת הממשל היא כר פורה לסחטנות פוליטית"

המשנה לראש הממשלה: "המלחמה על התקציב חושפת מדי שנה את החולאים של המערכת השלטונית בישראל; הדרישה להגדיל את תקציב הביטחון היא חלום בלהות"

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, השתתף היום (ה') באירוע חגיגי לציון 90 שנה להיווסדה של לשכת המסחר בת"א. השר שלום אמר באירוע כי "דרושה רפורמה בשיטת הממשל. יש לחזק את הרשות המבצעת ולתת לה ולעומד בראשה, ראש הממשלה, לפעול. המצב בו מפלגת השלטון מהווה בסך הכל 22% מהמושבים בכנסת מובילה לעיסוק מתמיד בהישרדות קואליציונית. הרשות המבצעת נחלשת והפקידות מתעצמת", אמר השר שלום.

עוד אמר השר כי "יש לצמצם את מספר הצעות אי האמון שמעלה האופוזיציה אשר גורמות לסחטנות בלתי אפשרית מצד השותפות השונות. מספיק להעלות הצעות אי אמון פעמיים או שלוש במושב, לא כל שבוע. בנוסף, יש להעלות את אחוז החסימה, על מנת למנוע את המצב בו המפלגות הקטנות הן אלה שקובעות את עתיד המדינה."

המשנה לראש הממשלה אמר כי "הדרישה להגדיל את תקציב הביטחון היא חלום בלהות. תקציב הביטחון גדל משנה לשנה ועומד השנה על 54 מיליארד שקל. במהלך שנה שעברה גדל תקציב הביטחון ב-4 מיליארד שקל, זה אבסורד של ממש."

"הגיע הזמן לעשות שינוי חשיבתי ולעבור לסדר יום אזרחי", אמר השר שלום והוסיף כי "לא רק שאין להגדיל את תקציב הביטחון, יש להפחיתו. תוספת לתקציב הביטחון באה בהכרח על חשבון חינוך, בריאות, רווחה ופריפריה", אמר השר שלום והדגיש כי "הפחתה זו דרושה למימון תחומים אלו אשר עליהם מושתת חוסנה החברתי כלכלי של מדינת ישראל. מה שמדינת ישראל צריכה זו תוכנית חומש אזרחית, שתבסס את החוסן הלאומי - חברתי, חשיבה לטווח ארוך שתאפשר לצמיחה להמשיך ולגדול."

בהתייחסו להטבות המס בפריפריה, אמר השר "אני לא מצליח להבין את האיוולת שברצון להפחית את הטבות המס לישובים כמו דימונה, ירוחם וקרית שמונה. האם רוצים להפוך אותן לערי רפאים?" השר שלום קרא להגדלת העוגה כך שהכללת יישובים נוספים לא תפגע בישובים שתושביהם מקבלים כבר היום הטבות במס. "לא מדובר בגידול תקציבי", הבהיר השר, "אלא הקטנה בהכנסה. אם אנחנו רוצים לפעול למען הנגב והגליל יש לעשות זאת בפעולות ולא במס שפתיים", אמר השר. בנוסף אמר השר כי "התיקון לחוק עידוד השקעות הון אשר לא נותן יתרון מספיק למפעלים בפריפריה חוטא למטרה של משיכת תושבים ומעסיקים לפריפריה."

השר הודה לחברים באיגוד לשכות המסחר ואמר שהאיגוד מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בכלכלה הישראלית. "עם כניסתי למשרד לפיתוח הנגב והגליל הצבתי יעד של הבאת 300,000 תושבים נוספים לנגב ו 300,000 לגליל בתוך עשור. כולכם שותפים איתי לחזון זה, יחד אנו נביא למימושו", סיכם השר שלום.