מצעד האפליקציות השבועי: להפוך את האייפון לרובה צבע

מנכ"ל OnTheMob במדור שבועי חדש המסקר את זירות האפליקציות באייפון ■ וגם: אנחנו לא זוכרים מספרי טלפון - אפליקציות ושירותי חייגנים על-פי שמות צוברים תאוצה

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיב OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-16.1.11, יום ראשון בשעה 22:28.

אפשר כבר לשים את זה על השולחן: אנחנו לא זוכרים מספרי טלפון. לכן, אפליקציות ושירותי חייגנים על פי שמות צוברים תאוצה.

נייםפון, שיצאו בקמפיין גדול, מציעים לחייג לפי שמות ומאפשרים הורדה של עמוד וובי (אין אפליקציית אייפון או אנדרואיד) שניתן לשמור אייקון שלו על גבי הדסקטופ. Dial My Name מאפשרים פתרון תשתיתי לחיוג שמות כבר ברמת הSIM - כלומר, מאפשרים חיוג שמות על גבי כל מכשיר (גם בדור 2).

לפי ההודעה לעיתונות שהוציאו Dial My Name כבר ברבעון הראשון של השנה שלושה מפעילים בארץ (סלקום, מירס, פלאפון) ישדרגו את הSIM שלנו מרחוק ויאפשרו לנו לחייג על פי שמות. עד אז אפשר להוריד אפליקצייה שלהם מכל פלטפורמה (אנדרואיד, אייפון, סימביאן ובלקברי)

איך זה עובד? מסתמן שקם יקום חדש של דומיינים. לכל אחד מהשרותים מאגר שמות של אנשים פרטיים או עסקים אשר רכשו את שמם או כינוי שבחרו. הגולשים אשר הורידו או התקינו את האפליקציה יכולים לחפש שם מסויים ואם הוא ישנו פשוט לחייג אליו, כלומר - אין צורך לזכור מספרי טלפון.

דוגמאות מעניינות לכאלה שכבר קנו שם חיוג: הסושיה, אגאדיר וננושקה, בר מסעדה על טהרת האוכל הגרוזיני רכשו כינוי מקורי שעומד בקנה אחד עם הנועזות האופיינית להם - "גרוזינית חמה". גם רני רהב כבר רכש את שמו וסלבס נוספים כבר בפנים.

אם אשכח להביא איתי כרטיס ביקור, אוכל פשוט להגיד חייגו "רונה בן דוד"? ימים יגידו.

iPHONE

במקום הראשון כנראה שלא רק בחתונות או בפרסומות של ביטוח ישיר - דודו אהרון באייפון. אחרי אייל גולן ושרית חדד, גם אהרון, שהוכתר כזמר השנה, מנסה את מזלו באייפון, עם אפליקציה המכילה את מיטב להיטיו - "תגידו לה", "לא דומה", לא יפרידו בינינו" ,"הכל זה מלמעלה" ועוד.

דודו אהרון הקליט מחרוזת בגרסה אישית בלעדית, שיוצאת לראשונה בסלולר בלבד ותוצע רק דרך האפליקציה. מעבר לכך, האפליקציה אינה רק נגן שיריו של דודו, הקונספט הוא שעון מעוצב מעורר. כל גולש יכול לבחור סקין (עיצוב לשעון) שעוצב במיוחד. השעונים, הנתמכים גם במצב רוחבי של המכשיר, מאפשרים למשתמש לבחור ולהגדיר מספר שעונים מעוררים לנוחיותו, המכילים הקדשה אישית של דודו אהרון.

גם עם מותג חזק כמו דודו אהרון (שבפחות מכמה שעות כבש גם את המקום הראשון באפסטור) צריך לתת ערך לאפליקציה - שעון מעורר זה קונספט מרענן.

במקום השמיני, YouTube Radio - מחפשים וידאו של שיר ביוטיוב, מוסיפים אותו לפייליסט לפי בחירה ומאזינים לשירים בדיוק כמו באייפוד. לפי תיאור האפלקיציה בחנות יש עוד כמה תקלות באפליקציה - אבל כמו שזה נראה זה מינורי. כיף.

במקום ה-22: אם בא לכם להפוך את המשרד לזירת פיינטבול, זו האפליקציה הנכונה.

Gunman הופכת את האייפון לרובה צבע. כל אחד בוחר את הצבע שלו ויורה לכיוון אייפונים של החברים המשחקים איתו. האפליקציה עשויה טוב ונראה שחשבו על הכל. התחושה היא של רובה ממש, אחרי כל ירייה צריך לשקשק את האייפון לטעינת כדור צבע חדש. אפשר לבחור את סוג הרובה בתמורה לנקודות שצוברים , כבר עם הכניסה הראשונה לאפליקציה תקבלו 200 נקודות מתנה.

במקום ה-24: שמעתי ביקורות רבות על האפליקציה הזו והתלבטתי אם לכתוב עליה, חלק יגידו שזה מגעיל וחלק יחשבו שזה מרגיע ואולי אפילו יאפשר תחליף להתעסקות הנשים (או גברים) בכל נושא הפיצעונים (שלהן או של הגברים שלהם). Pimple Popper Lite היא בין האפליקציות המשעשעות ביותר בין 25 האפליקציות הראשונות בחנות. זה המקום לוידוי - מרגע שהורדתי אותה ביליתי בה יותר מעשר דקות ארוכות במהלך היום.

http://www.youtube.com/watch?v=zolrrT5o8lA

מחוץ לטופ 25:

ערוץ 10 משיק את אפליקציית 10like (לאורך מספר ימים במקום 8 בחנות). האפליקציה משלבת בין התכנים של הערוץ למדיה חברתית: צופים בתוכן ומייצרים סביבו שיחה. ערוץ 10 בחרו מטרה אחת וקונספט אחד ועמדו בזה - חיבור בין התכנים למדיה החברתית ופיצ'ר ה-LIKE החזק. בתהליך איפיון אפליקציה לא פעם מנסים לכלול מספר פיצ'רים יחד - תהליך המזכיר קצת איפיון אתר אינטרנט. בעייני, גם באפליקציות נכון ללכת על מינימליזם ולבחור פיצ'ר אחד חזק סביבו היא תיבנה.

FaceSpy Free - על פי התאור שלה באפסטור היא נועדה לצלם בוידאו או בסטילס בסתר אבל אני מוצאת בה עוד שימוש. האפליקציה מציגה עמודים שונים של מה שנראה כמו פורטל חדשות או אתר מלא תכנים הכולל סרטוני יוטיוב, חלקים מפייסבוק ועוד. בכל אחד מהעמודים במקום תמונה או סרטון וידאו תוכלו לראות את מה שרואה האייפון שלכם מבעד למצלמה שלו. במצלמה קדמית תראו אתכם ואם אחורית את מה שמולכם. כך תוכלו לדמות כאילו אתם קוראים את תכני העמוד אך בפועל תצלמו את המתרחש במקום בו אתם נמצאים. אני חשבתי שאפשר גם לצלם את המסך כולו יחד עם האובייקט אליו מכוון האייפון ואז נראה כאילו הוא חלק מפורטל התוכן.

Book Of Magic - אפליקצייה כיפית שמלמדת את סודות הקוסמים; פעילות נחמדה עם הילדים בשבת גשומה. בוחרים נושא כמו קלפים, כסף ועוד בוחרים דרגת קושי ואת סוג הקסם הספציפי וצופים בסרטון לדוגמא - אם רוצים ללמוד את הקסם באופן יסודי יותר ולקחת "שיעור" צריך להשקיע 0.99 דולר.

VoicePlus - מפעילים את האפליקציה, מקליטים את עצמכם (גם הילדים יהנו מזה מאוד) ובוחרים באיזו גרסה לשמוע את ההקלטה - אפשר להפוך את ההקלטה כך שתשמע בקול של עכבר, חייזר, כאילו שאתם בחדר קטן בג'ונגל, מתחת למים ועוד. בשביל לחלוק את ההקלטה עם חברים בפייסבוק, טוויטר באימייל או להפוך אותה לצלצול שלכם באייפון תוכלו לשדרג לגרסה המלאה תמורת 1.99 דולר.

גלובס אפליקציות 160111
 גלובס אפליקציות 160111

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com