מכין הקרקע למלחמה? בלייר: "להתכונן לעימות מול איראן"

(עדכון) - טוני בלייר קורא להפסיק לנקוט ביד רכה כלפי טהרן: "צריך להוציא את הראש מהחול" וקורא למערב להיערך לקראת עימות מול אחמדינג'אד ■ איראן: "לא רוצים קשר עם ישראל"

משנים את הטון: שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר אומר היום כי למערב אין ברירה - אלא להתכונן לעימות מול איראן. "עלינו להוציא את הראש מהחול", קרא ראש ממשלת בריטניה לשעבר לקראת המשך השיחות בטורקיה בין נציגי שש המעצמות ואירן באיסטנבול, שעד כה לא הניבו תוצאות.

בלייר הדגיש כי טהרן היא גורם שלילי שתומך בטרור ואינה מסכימה עם אורח החיים במערב. עוד הוסיף שליח הקוורטט כי יש להתכונן לקראת מלחמה מול אחמדינג'אד וצבאו.

לדבריו, על המערב לשנות את אירן ולהתעמת איתה - ולנקוט בכוח אם יהיה בכך צורך.

איראן: "לא רוצים קשר עם ישראל - איננה מדינה לגיטימית"

אחרי שביום הראשון של סבב השיחות לא הושגה כל הסכמה, ייפגשו היום שוב נציגי איראן ושש המעצמות בטורקיה וידונו בנושא הגרעין והעשרת האורניום.

בטהרן אומנם הסכימו לשוב לשיחות על מנת לרצות את המערב, אך הבהירו כי לא כל המדינות ראויות ליחס מצדן. הבוקר אמר דובר משרד החוץ של אירן כי ארצו איננה מעוניינת בחיזוק הקשרים עם ישראל וארה"ב.

הוא הסביר כי בעיני טהרן ישראל איננה מדינה לגיטמית ולכן לאירן אין כל רצון לקיים עמה קשרים. באשר לארה"ב, טען דובר משרד החוץ כי הוא המדיניות שלה מנוגדת לאינטרסים של טהרן.

אתמול הסתיים באיסטנבול יום השיחות הראשון בין אירן למערב. הצדדים הציגו את עמדותיהם, אך לא הצליחו להגיע להסכמה. הנציגים האירנים אמרו כי אין בכוונתם לדון בכל דרישה להקפיא או להפסיק את העשרת האורניום, בעוד ארה"ב שבה והדגישה כי על טהרן להוכיח שהיא מחויבת לשקיפות מלאה ולאפשר דיון מפורט באשר לתכניתה הגרעינית.