בחסות המהומות: רוצחו של סאדאת נמלט מהכלא - ונתפס

הטלוויזיה המצרית: חאלד אל-אסלאמבולי הצליח להימלט יחד עם עוד אלפי אסירים נוספים, אך כעבור שעות ספורות נתפס והושב למעצר

חאלד אל-אסלאמבולי, רוצחו של נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת, היה בין אלפי האסירים שהצליחו להימלט מהכלא בחסות המהומות במצרים - אך לבסוף נעצר בשנית. כך מדווחת היום (ב') הטלוויזיה המצרית.

המהומות הגדולות במצרים לא פוסחות גם על בתי הכלא הרבים, שם מנסים האסירים למחות גם הם נגד המשטר, ובמקרים אחרים אף לברוח מכלאם, תוך כדי שהם מנצלים את חוסר תשומת הלב של הסוהרים המעטים שנשארו במקום.

מאז החלו ההפגנות, לפחות שלושה בתי כלא נפרצו ואלפי אסירים נמלטו אל החופש. בחלק מבתי הסוהר פרצו האסירים את החומות ללא התנגדות של הסוהרים. גורמים באופוזיציה המצרית טענו כי מנגנוני הביטחון של הממשל איפשרו את הבריחה מהכלא כדי "להטיל אימה ברחובות".

בין האסירים הנמלטים היו לא מעט אסירי חמאס, שחלקם כבר מצאו את הדרך בחזרה לרצועת עזה דרך המנהרות. בין הנמלטים האחרים: פושעים אלימים, חברי "האחים המוסלמים" וגם אסירים פוליטיים של תנועות השמאל השונות. כתבים זרים בקהיר דיווחו כי האסירים הבורחים משוטטים ברחובות ומשתתפים באופן פעיל במעשי השוד והביזה.

כעת מתברר כי בין האסירים הנמלטים היה גם אסלאמבולי עצמו, שברח מהכלא אולם נתפס ונעצר כעבור שעות ספורות. אסלאמבולי התנקש בנשיא מצרים לשעבר סאדאת שנתיים לאחר חתימת הסכם השלום עם ישראל ב-1979. הוא התנקש בו במהלך המצעד השנתי שנערך במצרים לציון ניצחונה במלחמת יום הכיפורים. מובארק מונה אז לשלטון, לאחר שכיהן כסגנו של סאדאת.