נתניהו: "האסלאם הקיצוני עלול לשלוט במצרים כמו באיראן"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל הגעתה לישראל של קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ■ מרקל: "חשוב ליישם את השינויים במצרים"

"המשטר במצרים עלול להתפתח למשטר דיכוי של האסלאם הקיצוני כפי שקרה באיראן", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל הגעתה לישראל של קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. נתניהו אף העביר את המסר לאובמה ולמנהיגי העולם כי יש להיות זהירים בתמיכה בהפגנות בשל החשש מגורמים קיצוניים שעלולים לתפוס את השלטון. מרקל הכחישה את ההאשמות על כך שמדינות המערב, בהן גרמניה, נטשו את מובארק - אך הדגישה כי חשוב ליישם את השינויים במצרים.

נתניהו גם הקדיש חלק ניכר מנאומו לאיום האירני ואמר כי טהרן פועלת בכל מקום כדי להרוס את השלום והיציבות. "אם זה מה שהיא עושה היום - איזה סכנה עצומה היא תהווה עם נשק גרעיני?", אמר.

נתניהו ביקש לברך את מרקל על שיתוף הפעולה בנושא, "עמדתה הברורה והחזקה דרושה יותר מאי פעם, כי אירן שולחת מסר ברור לעולם שאין לה שום כוונה לזנוח את כוונותיה, וזו הסיבה שהקהילה צריכה לשלוח מסר לא פחות ברור שהיא נחושה לסכל את השאיפות הללו", הדגיש.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא להפעיל סנקציות נגד טהרן ורמז מה יקרה אם לא ייענו לדרישות המערב. "יש אופציה אחרת", ציין נתניהו וסיפר על הפעם האחרונה ב-16 השנים בהן הוא עוסק בנושא שאירן הפסיקה את תכנית הגרעין. "זה קרה ב-2003", נזכר רה"מ, "כשהיא האמינה שארה"ב תפעל בדרך אחרת. אם הקהילה הבינלאומית תפעל באיחוד כוחות - נוכל להצליח גם בימים קשים אלה".

מרקל מצדה חיזקה את דבריו של נתניהו. "עשינו מאמצים לקידום סנקציות רחבות מאוד", ציינה הקנצלרית והבטיחה: "נעשה את זה גם באיחוד האירופי".